Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

инфлуенсър-маркетинг-2024-корица-1.png

Инфлуенсър маркетинг през 2024

В дигиталната ера, в която всеки се бори за вниманието на потребителите, инфлуенсър маркетингът изпъква с множество предимства.

Той осигурява по-голяма разпознаваемост на бранда и повишава продажбите, създава доверие у потребителите и дава свобода на творчеството.

За краткото време, през което инфлуенсър маркетингът е под прожекторите, той успя да се докаже като ефективна маркетинг стратегия, която заслужава вниманието на брандовете.

През 2023 г. индустрията на инфлуенсър маркетинга се оценява на 21,1 милиарда долара. Това означава, че годишното увеличение в последната година е с цели 28,7% спрямо 16 милиарда долара през 2022 г.

Този растеж на индустрията само показва невероятния успех, който инфлуенсър маркетингът постига с всеки изминал ден.

В последните години инфлуенсър кампаниите са все по-търсен метод за рекламиране, а през предстоящата 2024 г. се очаква тенденцията и ръстът да се запазят.

Дата на публикуване: 16.11.2023 г.  
Последно обновена: 19.09.2024 г.  

Автор:
Петя Якова

Главен редактор:

Василена Николова

сподели-статия-OFF-page-оптимизация.png

Запази и сподели: 
https://linkbox.bg/influensar-marketing-prez-2024/

Kaкво е инфлуенсър маркетинг и как работи?

Инфлуенсър маркетингът е сътрудничество между влиятелни лица в социалните мрежи и марки с цел популяризиране на даден продукт, услуга или бранд.

Днес инфлуенсър маркетингът се смята за съществена част от цялостната маркетинг стратегия на една компания, която може да помогне за разрастване на бизнеса, повишаване на разпознаваемостта на бранда и превръщане на продажбените кампании на марката в успешни.

Имайки предвид успеваемостта му, не е изненада, че инфлуенсър маркетингът днес е все по-търсена и желана стратегия за комуникация с крайните потребители на даден бранд.

Благодарение на все по-големият интерес към него, все повече компании повишават бюджета си за маркетинг и се обръщат към влиятелните звезди в социалните мрежи, търсейки услугите им.

Какво е инфлуенсър?

За да разберем по-добре какво е инфлуенсър маркетинг, нека първо вникнем в понятието инфлуенсър малко по-подробно.

Инфлуенсър е влиятелно лице в социалните мрежи, което често притежава експертиза в една или няколко сфери. Неговият авторитет пред последователите му може да бъде и в огромна полза за различни компании, които търсят повишаване на осведомеността за марката им, както и повишаване на продажбите.

За да разберете повече за инфлуенсърите, прочетете нашата статия на тема ИНФЛУЕНСЪР – Какво е инфлуенсърство?

Как изглежда примерна сделка между бизнес и инфлуенсър?

След като определите целите и бюджета на предстоящата си кампания, е време да потърсите и правилните лица за нея.

Тук на първо място трябва да обърнете внимание на аудиторията на инфлуенсъра — важно е тя да съвпада с вашите “идеални клиенти”.

Следва да обсъдите бюджета за кампанията.

  1. Най-разпространеният е чрез договорена парична сума или срещу продукт в замяна на свършената работа.
  2.  Другият популярен метод е чрез проследяем линк, който инфлуенсърите споделят в профилите си по време на кампанията. Когато последовател направи покупка през този линк, инфлуенсърът получава процент от печалбата.

Колко вземат инфлуенсърите в България?

Един от най-важните въпроси е колко струва да наемеш инфлуенсър у нас и влиза ли това в бюджета за маркетинг?

Истината е, че всеки инфлуенсър определя цените си по различен начин. Някои от тях таксуват на една публикация, докато други предпочитат да предлагат месечни пакети с различни оферти, от които брандовете да избират.

Цената на различните инфлуенсъри се определя и от броя на последователите им, процента на ангажираност на публикациите им, както и успеваемостта на предходни техни кампании.

Кои са най-големите платформи за инфлуенсъри?

Четирите основни платформи за инфлуенсъри – YouTube, Facebook, Instagram и TikTok, се разрастват с огромни темпове и днес те са основни канали за набавяне на информация и забавление. Нека ги разгледаме малко по-подробно:

YouTube е мястото за широкоформатни видеа, с които голяма част от днешните инфлуенсъри станаха известни на първо място.

Платформата е насочена към дълги видеа в различни сфери – ежедневни влогове, бързи уроци по различни теми, документални филми, музикални клипове, гейминг и много други теми. Днес YouTube се смята за надежден източник на информация и забавление.

Facebook е платформата, позната на всички. И въпреки, че новите поколения все повече избягват присъствието там, всеки бранд днес поддържа своя Facebook страница.

Там най-актуалната информация се представя под формата на публикации със снимки, но все по-популярни стават и кратките видеа, наречени “Ленти”.

Instagram е мястото за красиви, естетично изпипани кадри, специално подбрани да радват аудиторията. Там много инфлуенсъри избират да показват само красивата част от деня си и да подреждат профила си така, че да изглежда “подреден”. В платформата все по-голяма популярност набират кратките видеа наричани “Reels”, но красивите снимки все още са почит и присъстват във всеки профил. Информативното съдържание става все по-предпочитано. Днес това е и най-предпочитаната платформа за инфлуенсър маркетинг.

TikTok съдържанието от друга страна се фокусира само върху кратките видеа. В платформата не се целят перфектните естетични кадри, напротив, много инфлуенсъри споделят необработени видеа, снимани с телефон.

Това е и едно от основните предимства на новата социална мрежа – днес тя се приема като място, на което всеки може да бъде истински и да покаже себе си без филтър и без излишна обработка. Това от своя страна привлича и голяма част от аудиторията, която се е наситила на перфектните кадри, за които често смята, че са фалшиви.

Ефективен ли е инфлуенсър маркетингът?

Традиционният маркетинг може да бъде скъп, а възвръщаемостта на инвестицията не винаги е положителна. Инфлуенсър маркетингът от своя страна е по-гъвкав по отношение на бюджета и предлага множество предимства.

Той гради имиджа на бранда, докато рекламира конкретни продукти или услуги. Той оставя достатъчно място за творчество и креативност, позволявайки на инфлуенсърите да бъдат себе си, докато рекламират.

Освен това носи доверие у потребителите – последователите често имат вече изградено доверие у инфлуенсърите и са по-склонни да приемат съвет от тях.

За разлика от традиционните реклами, които често изглеждат нагласени и много хора вече не им обръщат внимание, спонсорираното съдържание изглежда по-истинско и органично.

Избирайки инфлуенсър с близка до вашата таргет група, вие увеличавате ефективността на кампанията си и шансовете тя да се окаже успешна.

Той предлага уникален подход, който комбинира автентично съдържание, органично достигане до целевата аудитория и възможност за голяма възвръщаемост на инвестицията.

Правила за успешен инфлуенсър маркетинг

За да е успешна, една инфлуенсър маркетинг кампания трябва да следва точни и ясни стъпки, точно както и при традиционния маркетинг.

Установяване на профил на “идеалния потребител”

Както при всяка друга кампания, определянето на една или повече таргет групи е ключово за определянето на успеха ѝ. Установяването на профил на “идеалния потребител” включва подбиране на интересите, възрастта, геолокацията на тези хора, до които искате кампанията да достигне.

Определяне на бюджет и мениджър на кампанията

Това кои ще бъдат инфлуенсърите във вашата кампания често зависи от бюджета, който можете да отделите. Именно затова и тази стъпка е от изключително значение и не бива да се пренебрегва

Инфлуенсър маркетинг кампания може да се стартира както с бюжет от 500 лева, така и с бюджет от 50 000. Колко средства ще отделите обаче зависи само от вас. Разбира се и тук важи правилото “Колкото повече, толкова повече” – колкото е по-висок бюджета, толкова повече инфлуенсъри можете да ангажирате за вашата кампания.

А за да сте сигурни, че този бюджет ще се управлява по най-добрия начин, трябва да изберете човек или агенци, която да го управлява. Тя ще осъществи контакт с желаните от вас инфлуенсъри или ще предложи други, в зависимост от типа на кампанията ви и нейните крайни цели.

Идентифициране на инфлуенсъри

Както вече казахме, ако нямате предвид конкретни лица за вашата рекламна кампания, то агенцията, с която ще си партнирате, ще предложи инфлуенсъри, които най-добре да опишат бранда или продукта ви. Това решение ще зависи най-вече от таргет групите на инфлуенсъра – ако те се доближават и до вашите профили на “идеални потребители”, то значи колаборацията ви би била успешна.

Подготвяне на инфлуенс маркетинг стратегия

Как точно ще рекламират инфлуенсърите и какво ще включват рекламните им постове? Това е моментът за уточнение на типа кампания, която искате да проведете, както и на всички малки детайли около нея. На инфлуенсъра се изпращат всички необходими бранд материали, продукти и информация относно кампанията. Изготвя се график за представяне и публикуване.

Представяне на график и започване на работа

Когато се изготви стратегията за инфлуенсър маркетинг кампания, тя се представя на инфлуенсърите, с които ще работите. Тук започва и тяхната работа, която се изразява в заснемане на снимков и видео материал, обработка на кадри и създаване на съдържание. Готовите публикации се качват на профилите на инфлуенсърите по определен предварително график.

Проследяване на резултатите и ефективността на кампанията

За да измерим възвръщаемостта на инвестицията, е необходимо преди това да сме направили следните неща:

  • Поставяне на ясни цели;
  • Определяне на ключовите показатели за ефективност (KPI);
  • Създаване на маркетингова стратегия;
  • Определяне на конкретен бюджет и стриктното му следване.

Изчисляване възвръщаемостта на инвестициите

ROI е една от най-важните метрики, които следим, когато измерваме колко успешна е една маркетинг компания.

Накратко от Return of Investment или възвръщаемост на инвестицията, ROI измерва сумата, която даден бранд отделя за кампанията, спрямо приходите, които съответната кампания генерира.

Или иначе казано, метриката следи дали дадената реклама се изплаща на компанията, увеличавайки приходите от продажби.

Правилното изчисление на резултатите в голяма степен зависи от конкретните цели на кампанията.

Първо трябва да пресметнете всички разходи по кампанията и генерираните от нея печалби. За да изчислите печалбата си, трябва да извадите общата сума за кампанията от генерираните приходи.

След като имате тези две числа, трябва просто да разделите печалбата си на маркетинговите разходи, за да получите възвръщаемостта на инвестициите си за тази конкретна кампания.

ROI = [(Генерирани приходи – цена на кампания) / цена на кампания] x 100

Например, ако сте похарчили 10 000 лева за кампанията си и това е довело до 20 000 лева в продажби, тогава:

ROI = (20 000 лева – 10 000 лева) / 10 000 лва x 100 = 100%.

Това означава, че ROI от тази кампания е положителна, което означава, че е била успешна.

Не можете да се справите сами?
Доверете се на Linkbox.

Готови ли сте и вие да се възползвате от многобройните предимства на инфлуенсър маркетинга? Свържете се с нашия екип още сега.

Ние от Linkbox.BG ще изготвим индивидуална оферта за вашия бизнес и ще създадем първата ви успешна инфлуенсър маркетинг кампания.