Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

Радио реклама - Всичко, което
трябва да знаете.

В тази статия ще Ви запознаем с всички видове канали за радио реклама и за какво се използва всеки един от тях.

Всеки бизнес има нужда от правилен подход с подходящ вид дигитална реклама. Научете се да използвате предимствата на нашето време и постигайте резултати в сферата си на дейност.

  • Дата на публикуване: 09.05.2022 г.  
  • Последно обновена: 09.05.2022 г.  

Автор:

Петя Якова

Главен редактор:

Василена Николова

сподели-статия-OFF-page-оптимизация.png

Запази и сподели: 
https://linkbox.bg/radio-reklama/

История на
радио рекламата

В миналото радиото е било основната форма на забавление на семействата. Родители и деца са прекарвали часове всеки ден, слушайки любими предавания. Тази популярност на иновативната технология не остава незабелязана от бизнеса за дълго.

Предприятията виждат в радиото начин да повишат информираността на потребителите относно своите продукти и услуги и този вид маркетинг бързо се налага.

Днес поне 95% от хората все още слушат радио всяка седмица. В САЩ този процент нараства много бързо, като се покачва от 12% през 2002 г. до над 50% през 2015 г.

Въпреки че слушателите днес имат по-голям избор от програми, между които да избират, проучване сочи, че 92% от тях остават на линия, когато рекламите започнат.

Цени за радио реклама в България

По-долу ще видите актуална информация относно най-слушаните радиа и техните особености и цени за обяви.

Радио Fresh

Национално радио за съвременна и модерна музика. Аудитория му е между 18-34 г. Цените за реклама варират между 20 и 156 лв. за 30-секунден спот в национален ефир и зависят от часовия пояс, като най-евтин е диапазонът между 00:00 и 06:00 часа, а най-скъпи са тези, в които повечето хора пътуват за и от работа – между 08:00 и 11:00 часа и 17:00 и 19:00 часа.

Вижте повече информация относно цените ТУК

Радио Njoy

Национално радио, което се фокусира върху хитовата съвременна музика, ежедневни новини от шоубизнеса и игри с награди. Цените варират между 29 и 177 лева за 30-секунден спот, в зависимост от часовия диапазон.

Вижте повече информация ТУК

Радио Енерджи

Радиото се фокусира върху хитова музика от 90-те до днес, а аудиторията му е между 18 и 49 години. Рекламата може да варира изцяло според желанието на поръчителя и се определя спрямо продължителността, часовия диапазон и градовете, в които ще бъде излъчвана.

Намерете повече информация ТУК

Реклама в Radio 1 и Radio 1 Rock

Радио 1, което работи под слогана “Класическите хитове”, излъчва хитова музика, поп, рок и известни мелодични песни от 60-те години насам. Аудиторията му е предимно 30+. Цените отново са определени спрямо спот от 30 секунди и варират от 8 до 195 лева, в зависимост от населеното място и часа, в който ще се излъчва.

Radio 1 Rock

Излъчва се локално в градовете София, Пловдив, Варна и Стара Загора. Радио 1 Рок е утвърдено като радио за рок музика и се придържа към мелодичното звучене на класическия рок. Цените за реклама са по-ниски в сравнение с Радио 1 и варират от 4 до 81 лева.

Прочетете повече за Радио 1 ТУК 
и за Радио 1 Рок ТУК 

Радио Витоша

Национално радио, което се фокусира върху музика от 90-те до днес и е едно от най-слушаните у нас. То дава възможност на своите партньори да получат достъп до аудиторията на медията и освен спотовата реклама, предлага и други форми на присъствие, като игри, спонсорства и продуктово позициониране. Цените за реклама варират в зависимост от града и часа на излъчване и са между 4 и 19 за по-малките градове и 35 и 160 за национален ефир.

Повече информация ТУК

Радио Веселина

“Най-добрият микс от песни” включва поп хитове, заедно с поп-фолк и балканска музика. 

Вижте повече ТУК

БНР

Българското национално радио има две национални програми – „Хоризонт“ и „Христо Ботев“. Целевата аудитория на цялата група е 15 – 69 години. Тарифите зависят изцяло от избраната програма, часът и населеното място, в което ще се излъчват.

Повече информация ТУК

Melody

То е част от групата на радио Fresh и е насочeно към аудитория между  25 – 54 години. Залага на мелодичното звучене от 50-те до 90-те, съвременната поп музика и класически български хитове. В ефир звучи само музика и кратки новини на всеки час.

Повече информация ТУК

Дарик радио

Засяга разнообразие от теми, гости и програмни елементи, интересни на слушателите. Фокусира се върху новини и привлича основно аудитория, която се интересува от това. Цените на реклама варират според деня на излъчване, населеното място и часовия диапазон.

Повече информация ТУК

Авторадио

Национална програма със специализиран профил за аудитория до 30 годишна възраст, с конкретна насоченост към пътуващите млади хора.

Повече информация ТУК

Съвети при създаване на радио реклама

При проучване на рекламните канали радиото обикновено не е първо в списъка. Въпреки това, ако решите да заложите на него, има няколко важни стъпки, които ще са ви от полза.

Изберете локална станция

Ако бизнесът Ви все още не е на национално ниво или сте строго свързани с една или няколко локации в даден град, заложете на локална програма. По този начин ще можете да постигнете максимална възвръщаемост на инвестицията си.

Аудитория

Проучете добре кой слуша радиото, в което ще рекламирате. Отговорете си предварително на въпроса “Съвпада ли аудиторията му с моя таргет потребител?”. Ако отговорът е положителен, то продължете с процеса. Но ако не е, обмислете други опции за реклама, които ще бъдат по-полезни на бизнеса ви.

Запис

Аудио с два различни гласа има по-голям шанс да привлече вниманието на слушателите, отколкото този с един или с три. Това е така, защото спот с един глас може да звучи твърде монотонно, а тази с три – объркваща и неясна. 

Глас

Важно е да го изберете правилно. Доверете се на специалист в сферата. Още по-добра идея е да наемете някой с разпознаваем глас, който слушателите вече познават от другаде. Това увеличава доверието.

Инвестирайте в повече от един канал

Аудио рекламата генерира по-голямо въздействие, ако е подкрепена с подобно съдържание в други релевантни канали, например съдържание в интернет или телевизионен спот. Това е начин да се позиционирате в съзнанието на потребителя.

Радио реклама през 2022 г.
- Съпоставяне с други рекламни канали?

Днес радиото все още е релевантен канал, който може да донесе множество позитиви на бизнеса. В комбинация с други медии, то може да осигури допълнително позициониране на бранда и по-широка разпознаваемост. Рекламата там е особено подходяща за локални бизнеси, чиято таргет аудитория се намира в съответната област.

Покупката на телевизионна реклама е подобна при тази на радиото. Купуват се множество рекламни спотове по график. Колкото по-популярно е излъчваното шоу, толкова по-висока е цената в този часови диапазон. Голямата разлика идва от това, че телевизионната кампания е много по-скъпа от другите канали. Това се дължи на цялостната продукция, подготовка и броя на зрителите – обикновено става дума за аудитория, по-голяма от тази на радиото и на повечето интернет реклами.

радио-реклама-картинка-02-1.jpg

Сумата за голяма кампания по радиото може да бъде само малка част от бюджета за подобна кампания по телевизията или в печатните медии. Съпоставяйки традиционните канали, радиото има най-ниски цени за реклама.

Можем да го съпоставим и с дигиталната реклама. При нея също имаме възможност да избираме времето на показване и бюджета си, но освен това можем да определим аудиторията си много по-ясно. В онлайн среда обикновено има повече възможности за експерименти – това означава, че кампаниите могат да се персонализират спрямо това как таргет аудиторията взаимодейства с тях. 

дигитална-реклама-картинка-05.png

Един от най-важните фактори във всяка кампания е възвръщаемостта на инвестицията (ROI). Германско проучване на рекламна къща AS&S доказва дългосрочните ефекти на радио рекламата чрез анализ на редица кампании и техния ROI. Максималният процент е 6,62%. В сравнение с дигиталните канали, това не е много. Причината е възможността за достигане до таргет аудиторията. При една дигитална кампания възможността за възвръщаемост на инвестициите е много по-висока, защото ограниченията на радиото не важат за онлайн средата.

Голямата разлика е в намерението на потребителя. При една реклама по радиото, само част от слушателите са достатъчно заинтригувани, за да предприемат действие. В онлайн среда, бизнесите насочват уеб сайта си директно към хора, които активно търсят подобни продукти и са готови да направят покупка.

Интегрирането на повече от един тип реклама в маркетинговия си план е по-сигурна стратегия за успех, а позиционирането ви в дигитална среда гарантирано ще ви донесе най-широка аудитория.