LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Kaкво е Google Ads? Как да настроим първата си кампания? Видове реклами? Отговорите на тези въпроси, както и всичко, което Ви е нужно, за да изполвате G Ads през 2022 и да привличате повече клиенти за бизнеса си.
Дата на публикуване: 19.11.2021 г.
Последно обновена: 19.11.2021 г.
Според дефиницията на Google , Google Ads е софтуер за онлайн реклама. Чрез нея може да достигате до хора, които търсят или се интересуват от продуктите/ услугите, които предлага Вашия бизнес. В Google Ads рекламират над 4 милиона бизнеси само за USA.
Google Ads е най- голямата платформа за реклами в интернет.
Търсите фирма, която да помогне за Вашите Google реклами? Разгледайте нашата услуга – Гугъл реклама, създадена на база 7 години опит!
Искате да настроите своята първа Google Ads кампания? В следващите редове, ще опитаме да Ви помогнем в това начинание с ръководство стъпка по стъпка. Google Ads кампаниите са строто индивидуални за всеки бизнес. За това ще опитаме да разясним всички опции, а Вие подберете най- доброто за Вашия случай. Готови ли сте да създадете своята първа Google Ads кампания? Да започваме!
Стъпка №1
Преди да може да използвате Google Ads, ще Ви трябва akaунт. За да създадете такъв, използвайте този линк:
Tова ще Ви отведе на страница, в която трябва да се впишете с Google акаунтът си. Ако нямате такъв, ще трябва да си създадете. Най- добре е да имате фирмен G акаунт, но ще стане и с личния Ви такъв. Ако нямате, ще трябва да си създадете, преди да продължите в следващите стъпки. След като се впишете в акаунта си, системата ще Ви отведе до въпрос. Каква е Вашата цел на рекламиране? Вижте снимката по- долу.
На края на екрана ще видите много, много малък линк, който казва „Включи на експертен мод“. Кликнете го.
Стъпка №2
След като превключихте на „Експерт мод“, ще видите няколко опции: Продажби. Лийдове. Трафик за уеб сайта Ви. Разглеждане на продукти и бранд. Популяризиране на бранд. Промоция на мобилно приложение. И последната опция, която ни интересува е Създайте кампания без конкретна цел.
Цели на Вашата кампания
Следващата стъпка е да изберете вид кампания, която искате да създадете. Ще трябва да изберете между 6 различни вида кампании: Търсене. Дисплейна мрежа. Пазаруване. Видео. Приложение. Smart. Да изберем опция №1 – търсене. Нека все пак Ви запознаем със всички опции и коя кога се използва.
Вашата реклама ще се показва в резултати от търсенето. Да кажем искате да пуснете кл. дума „гаражни врати“ на рекламна кампания. С опцията „търсене“, Вие имате за цел да показвате своята реклама на хора, които търсят думата „гаражни врати“.
Чрез друг свой продукт – Adsense, Google има рекламни площи в над 3 милиона уеб сайта и цифрата продължава да нараства. За дисплейната реклама ще Ви трябва рекламен банер в конкретни размери. Добре е да имате добър графичен дизайнер под ръка, да Ви го създаде. Дисплейната реклама е подходяща за кампании с цел популяризацията на бранд, също така и за ремаркетинг и връщане на предишни посетители.
Под видео реклама, разбирайте реклама в YouTube и негови партньори. Като дъщерен G бранд, YT е място, на което може да рекламирате, директно през Ads акаунта си. Видео рекламата е добра за популяризация на събитие, нова песен, ново видео, премиери, както и за цялостна бранд идентичност.
Ако искате да промотирате мобилно приложение – това е опцията за Вас. Освен в YouTube, Search и дисплейната мрежа … избирайки тази опция, може да визуализирате своите реклами в Google Play – най- големия пазар за приложения. Този тип кампании са напълно автоматични, така че не е нужно да настройвате нищо.
Това е най- лесният начин да настроите своите кампании. Тази опция се препоръчва на хора без абсолютно никакви технически познания и дори в стъпките до тук се затрудняват изключително много. Със смарт кампаниите има една уловка. Гугъл Ви олеснява да не правите промени, прецизиране и допълнителни настройки, но и Ви лишава от контрол над кампанията си. Добър Google Ads специалист никога не използва тази опция.
Преди да продължим в стъпка №3 – „настройки“, ще трябва да направите още един избор. Ще Ви излезе поле, в което трябва да изберете Посетители за уеб сайта, Обаждания, Сваляния на приложение. Оставете това празно и не избирайте никоя от опциите. Това се прави с цел да запазим контрол над кампанията си.
Оставяме и това поле празно. В следващата стъпка, ще настроим своята кампания, според нуждите си.
Стъпка №3
Има три секции в настройките: Основни настройки. Таргет и аудитория. Бюджет и залагане. Рекламни разширения. Ще преминем през всеки вид настройки и ще Ви помогнем да направите правилния избор за Вашия случай, бизнес специфика и нужди.
В тази настройка, извършваме следните действия:
– Даваме име на своята кампания. Тук грешна опция няма. Именовайте както прецените.
– Избираме къде да рекламираме. Тук G отново Ви дава опциите за дисплейна реклама. За целите, обаче избираме „Търсене“ (Search campaign). Дисплейната реклама е изцяло друга кампания. Не смесвайте кампания в „Търсене“ с другите видове.
Нека преминем в може би най- важната настройка. Таргетирането на потребители за Вашата кампания. Имате ли детайлен профил на потребителя за Вашия бизнес, продукти или услуги? Ако знаете характеристиките, описващи Вашия идеален клиент, ще е много добре.
Ето и настройките на аудитория:
Тази настройка контролира къде ще се показват Вашите реклами. Може да таргетирате конкретен град (или квартал на голям град) за малък бизнес, или 1 или повече държави за по- мащабен тип бизнеси и онлайн магазини. Преди да продължим към следващата настройка след като изберете своите локации, предстои още един важен избор, за да довършите настройката:
Таргет:
Изключване на:
Тук се препоръчва опция №2 – Хора в или такива, които проявяват интерес към изключените локации. Пак напомняме, че кампаниите са индивидуални и при определени обстоятелства и другите настройки са полезни.
Тази настройка е доста недвусмислена и няма да се спираме подробно на нея. Съобразете избраните от Вас локации, с говоримите езици. По- сложни казуси може да се породят единствено в райони със смесено население и множество езици, но в общия случай – това не е така.
Тази опция служи за добавяне на определен вид аудитории. Това е по- сложна настройка, за която ако настройвате за първи път своята кампания, не е нужно да се спирате сега.
Google Ads работи на принципа на наддаването. Ако има силен интерес за реклама в дадена ключова дума, цената на клик е по- висока. В линка тук, сме приложили официалната документация за Бюджет и наддаване, публикувана от Google.
Настройката на бюджета за Вашата кампания е доста праволинейна. Задавате сума, с която сте готови да рекламирате своя бизнес всеки ден. Как да решите какъв да е бюджета тук? Зависи от два основни фактора:
Тази настройка контролира Вашата стратегия за наддаване за конкретните ключови думи за Вашата кампания. Google ще опита да Ви съдейства като Ви попита какъв резултат искате да постигнете с кампанията. Препоръчваме да изберете една от следните опции – Конверсии. Стойност в конверсиите. Кликове и импресии.
Повечето хора се поддават да изберат Конверсии. Всеки иска повече клиенти. Но в същност това ще доведе до това, че Гугъл ще автоматизира Вашата стратегия за наддаване, а това не винаги е оптимално. Вместо това, препоръчваме да изберете „Избери стратегия за наддаване директно“ .
След като изберете тази опция, ще видите няколко бид автоматизирани стратегии:
Под тези опции, ще видите опция Ръчно CPC (Manual CPC). Изберете това. Гугъл не обича хората да избират това и един вид да внимават колко харчат с кампанията си в наддаванията. Предпочита той да избира вместо Вас. Но … не се притеснявайте, въпреки Warning-a .
Това е важна настройка и е доста индивидуална за всеки бизнес. Да кажем, имате фирма за спешна пътна помощ за град Пловдив. Логично е Вашата кампания да бъде активна 24/7. Нишата Ви не е голяма, за това и дори с активност 24/7 , няма да хабите много бюджет. Нека вземем и друг пример – Вие сте онлайн магазин за спортни стоки. Това е голяма ниша и в рамките на броени часове, дневния бюджет може да бъде изхабен. Изберете само часовете, след работа. Тогава хората са в домовете си и рисърчват за спортни стоки.
Мислете кога е най- активна Вашата аудитория. Изберете тези дни и часове.
Последната секция от настойките. Задължителни са.
Може да добавите до 4 страници, които да бъдат промотирани в рамките на Вашата кампания. Тези линкове трябва да водят към релевантни страници, даващи цялостна информация за Вашата услуга/ продукт.
Използвайте тези полета за допълнителна информация, като предимства, промоции, намаления и др. тип „закачаща“ информация, която би стимулирала хората да кликнат на Вашата реклама.
Ако Вашият бизнес приема поръчки предимно по телефона – това е добро разширение, което да добавите към Вашата кампания. Номерът Ви ще излиза, без да се налага потребителя да го търси в Контакти или другаде в сайта Ви.
Край на стъпка №3 – Настройки. Тъй като в първите две стъпки оставихме много опции недефинирани, именно през настройките компенсирахме това. Нека сега продължим. На финалната права сте! Не се отказвайте сега!
Стъпка №4
Следващата стъпка в настройването на Вашата Google Ads е да създадете групи от ключови думи. Изберете думи, описващи Вашите продукти или услуги. Препоръчваме да създавате само по 1 група в рекламна кампания. Ключовите думи се подбират с инструмент, наречен:
Това е изключително полезен туук, който се съдържа в Google Ads софтуера. Няма да се спираме на него и как работи, защото той е една малка вътрешна вселена и ще изгубим фокус в статията. Може да придобиете представа как се ползва, от официалната за това страница на G.
Стъпка №5
След като сте настроили своята първа ад груп, ще е нужно да оформите нейните заглавия и описания.
Финалния адрес (URL) е страницата, към която ще води рекламната Ви кампания. Съдържанието на страницата трябва да отговаря на думите в рекламната група. Пример: Кл. Дума – Хамалски услуги София не е логично да води към страница за авто части. Нали? Релевантността е единия от факторите, които Google гледа. За да излиза Вашата реклама, то трябва да бъде логически свързана. КЛ. думи <-> страница.
Гугъл Ви дава опция да използвате 3 заглавия. Или по- точно, разделя Вашето заглавие на 3 части. Всяко заглавие има само 30 символа, така че … стреляйте конкретно. Не „разтягайте“ локуми тук. Не е лоша идея да видите заглавията на сайтове, които вече рекламират в Google Ads и да направите нещо подобно на тях, ако не се чувствате вдъхновени да измислите нещо.
Гугъл Ви дава възможност да стилизирате URL-a си с тази опция. ДА кажем, искате да рекламирате продуктова категория в магазина си. Но нейния линк е нещо от рода на sample.bg/product/312312ab_rr . Това определено не изглежда добре. Може да го промените на – sample.bg/зимни-якета.
Опишете добре своите продукти/ услуги тук. Опитайте се да спечелите вниманието на читателя. Добра практика е използването на въпроси. Излагането на проблем и предоставяне на решение.
Пример:
Търсите зимни гуми? Фирма Гуми ЕООД, предлага ПРОМОЦИЯ на зимни гуми с намаления до 40%! Посетете нашия магазин на адрес – … или разгледайте нашия е-магазин тук.
Стъпка №6
Последна стъпка. Тук няма да се спираме подробно, доста е прагматична. Въвеждате своята карта и настройвате методите за заплащане на своята кампания. Тук е и мястото да използвате своя промо код , ако имате такъв. Поздравления ! Готови сте с Вашата кампания!
Благодаря, че стигнахте до тук! За тези, които прочетоха до тук и настроиха своята първа кампания – Бонус! Насоки и линкове към още полезна информация!
Нека се погрижим за Вашата цялостна Google реклама! Затруднявате се да настроите своята кампания сами? Допитайте се до нашите специалисти или поръчайте нашата услуга – G реклама!
Google ads не е единствения начин да рекламирате в Google. Има и безплатни опции за реклама в гугъл. Ако искате да разберете повече за тях и видове реклами, извън G Ads, то представяме на Вашято внимание подробна статия по темата в линкът по- долу:
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉