Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

Какво-е-Google-Ads-икона.png

Какво е Google Ads ?

Kaкво е Google Ads? Как да настроим първата си кампания? Видове реклами? Отговорите на тези въпроси, както и всичко, което Ви е нужно, за да изполвате G Ads през 2022 и да привличате повече клиенти за бизнеса си.

Дата на публикуване: 19.11.2021 г.  

Последно обновена: 19.11.2021 г.  

Статия-за-линкове-автор-Иван-Колев.-Всички-права-запазени-2021-3.jpg

Автор:
Иван Колев

време-за-четене-на-статия-линкове-2021-12-мин.png

Време за четене:
14 минути

копирай-и-сподели.png

Запази и сподели: Linkbox.BG/kakvo-e-google-ads

Google Ads. Дефиниция.

Какво-е-Google-Ads-дефиниция.png

Според дефиницията на Google , Google Ads е софтуер за онлайн реклама. Чрез нея може да достигате до хора, които търсят или се интересуват от продуктите/ услугите, които предлага Вашия бизнес. В Google Ads рекламират над 4 милиона бизнеси само за USA.

Google Ads е най- голямата платформа за реклами в интернет.

Linkbox-Сертифициран-Google-Ads-партньор-2.png

Управление на G Ads?

Търсите фирма, която да помогне за Вашите Google реклами? Разгледайте нашата услуга – Гугъл реклама, създадена на база 7 години опит!

Как се създава Google Ads кампания?

Искате да настроите своята първа Google Ads кампания? В следващите редове, ще опитаме да Ви помогнем в това начинание с ръководство стъпка по стъпка. Google Ads кампаниите са строто индивидуални за всеки бизнес. За това ще опитаме да разясним всички опции, а Вие подберете най- доброто за Вашия случай.  Готови ли сте да създадете своята първа Google Ads кампания? Да започваме!

Стъпка №1

Създаване на Google Ads акаунт

Преди да може да използвате Google Ads, ще Ви трябва akaунт. За да създадете такъв, използвайте този линк: 

Tова ще Ви отведе на страница, в която трябва да се впишете с Google акаунтът си. Ако нямате такъв, ще трябва да си създадете. Най- добре е да имате фирмен G акаунт, но ще стане и с личния Ви такъв. Ако нямате, ще трябва да си създадете, преди да продължите в следващите стъпки. След като се впишете в акаунта си, системата ще Ви отведе до въпрос. Каква е Вашата цел на рекламиране? Вижте снимката по- долу.

На края на екрана ще видите много, много малък линк, който казва „Включи на експертен мод“. Кликнете го.

Стъпка №2

Вид на Ads кампания

След като превключихте на „Експерт мод“, ще видите няколко опции: Продажби. Лийдове. Трафик за уеб сайта Ви. Разглеждане на продукти и бранд. Популяризиране на бранд. Промоция на мобилно приложение. И последната опция, която ни интересува е Създайте кампания без конкретна цел.

Цели на Вашата кампания

Следващата стъпка е да изберете вид кампания, която искате да създадете. Ще трябва да изберете между 6 различни вида кампании: Търсене. Дисплейна мрежа. Пазаруване. Видео. Приложение. Smart. Да изберем опция №1 – търсене. Нека все пак Ви запознаем със всички опции и коя кога се използва.

Търсене

Вашата реклама ще се показва в резултати от търсенето. Да кажем искате да пуснете кл. дума „гаражни врати“ на рекламна кампания. С опцията „търсене“, Вие имате за цел да показвате своята реклама на хора, които търсят думата „гаражни врати“. 

Дисплейна мрежа

Чрез друг свой продукт – Adsense,  Google има рекламни площи в над 3 милиона уеб сайта и цифрата продължава да нараства. За дисплейната реклама ще Ви трябва рекламен банер в конкретни размери. Добре е да имате добър графичен дизайнер под ръка, да Ви го създаде. Дисплейната реклама е подходяща за кампании с цел популяризацията на бранд, също така и за ремаркетинг и връщане на предишни посетители.

Видео реклама

Под видео реклама, разбирайте реклама в YouTube и негови партньори. Като дъщерен G бранд, YT е място, на което може да рекламирате, директно през Ads акаунта си. Видео рекламата е добра за популяризация на събитие, нова песен, ново видео, премиери, както и за цялостна бранд идентичност.

Приложение

Ако искате да промотирате мобилно приложение – това е опцията за Вас. Освен в YouTube, Search и дисплейната мрежа … избирайки тази опция, може да визуализирате своите реклами в Google Play – най- големия пазар за приложения. Този тип кампании са напълно автоматични, така че не е нужно да настройвате нищо.

Умна кампания / Smart/

Това е най- лесният начин да настроите своите кампании. Тази опция се препоръчва на хора без абсолютно никакви технически познания и дори в стъпките до тук се затрудняват изключително много. Със смарт кампаниите има една уловка. Гугъл Ви олеснява да не правите промени, прецизиране и допълнителни настройки, но и Ви лишава от контрол над кампанията си. Добър Google Ads специалист никога не използва тази опция.

Преди да продължим в стъпка №3 – „настройки“, ще трябва да направите още един избор. Ще Ви излезе поле, в което трябва да изберете Посетители за уеб сайта, Обаждания, Сваляния на приложение. Оставете това празно и не избирайте никоя от опциите. Това се прави с цел да запазим контрол над кампанията си.

Оставяме и това поле празно. В следващата стъпка, ще настроим своята кампания, според нуждите си.

Стъпка №3

Настройки на кампанията

Има три секции в настройките: Основни настройки. Таргет и аудитория. Бюджет и залагане. Рекламни разширения. Ще преминем през всеки вид настройки и ще Ви помогнем да направите правилния избор за Вашия случай, бизнес специфика и нужди.

Главни настройки (General settings)

В тази настройка, извършваме следните действия:

– Даваме име на своята кампания. Тук грешна опция няма. Именовайте както прецените.

– Избираме къде да рекламираме. Тук G отново Ви дава опциите за дисплейна реклама. За целите, обаче избираме „Търсене“ (Search campaign). Дисплейната реклама е изцяло друга кампания. Не смесвайте кампания в „Търсене“ с другите видове.

Таргетиране и аудитория (targeting and audiences)

Нека преминем в може би най- важната настройка. Таргетирането на потребители за Вашата кампания. Имате ли детайлен профил на потребителя за Вашия бизнес, продукти или услуги? Ако знаете характеристиките, описващи Вашия идеален клиент, ще е много добре.

Ето и настройките на аудитория: 

Тази настройка контролира къде ще се показват Вашите реклами. Може да таргетирате конкретен град (или квартал на голям град) за малък бизнес, или 1 или повече държави за по- мащабен тип бизнеси и онлайн магазини. Преди да продължим към следващата настройка след като изберете своите локации, предстои още един важен избор, за да довършите настройката:

Таргет:

  • Хора, които се намират и тези, които проявяват интерес към дадената локация.
  • Хора, които се намират редовно в избраният ареал.
  • Хора, които проучават избрания район.

    Тук избираме 2-рата опция. Така ще изключим преминаващи хора (туристи) и ще фокусираме рекламата си само върху редовно пребиваващи. За ниши като хотелиерство и ресторантьорство, може да се използват и другите две опции.

Изключване на:

  • Хора, в локациите, които сте изключили.
  • Хора в или такива, които проявяват интерес към изключените локации.

Тук се препоръчва опция №2 – Хора в или такива, които проявяват интерес към изключените локации. Пак напомняме, че кампаниите са индивидуални и при определени обстоятелства и другите настройки са полезни.

Тази настройка е доста недвусмислена и няма да се спираме подробно на нея. Съобразете избраните от Вас локации, с говоримите езици. По- сложни казуси може да се породят единствено в райони със смесено население и множество езици, но в общия случай – това не е така.

Тази опция служи за добавяне на определен вид аудитории. Това е по- сложна настройка, за която ако настройвате за първи път своята кампания, не е нужно да се спирате сега.

Бюджет и наддаване

Google Ads работи на принципа на наддаването. Ако има силен интерес за реклама в дадена ключова дума, цената на клик е по- високаВ линка тук, сме приложили официалната документация за Бюджет и наддаване, публикувана от Google.

Настройката на бюджета за Вашата кампания е доста праволинейна. Задавате сума, с която сте готови да рекламирате своя бизнес всеки ден. Как да решите какъв да е бюджета тук? Зависи от два основни фактора:

  • решете колко е Вашия рекламен бюджет за месец и разделете на 30 (или 20, ако искате реклама само в делнични дни за някои ниши). Така ще получите своя дневен бюджет.
  • Вижте с инструмента Инструмент за планиране на кл. думи – Keyword Plannerколко е средния бюджет на клик за Вашите ключови думи. Така лесно ще може да пресметнете срещу Вашия бюджет, колко посетители може да получите и дали това Ви устройва.

Тази настройка контролира Вашата стратегия за наддаване за конкретните ключови думи за Вашата кампания. Google ще опита да Ви съдейства като Ви попита какъв резултат искате да постигнете с кампанията. Препоръчваме да изберете една от следните опции – Конверсии. Стойност в конверсиите. Кликове и импресии.

Повечето хора се поддават да изберат Конверсии. Всеки иска повече клиенти. Но в същност това ще доведе до това, че Гугъл ще автоматизира Вашата стратегия за наддаване, а това не винаги е оптимално. Вместо това, препоръчваме да изберете „Избери стратегия за наддаване директно“ .

След като изберете тази опция, ще видите няколко бид автоматизирани стратегии:

  • Target CPA (Cost-Per-Acquisition)
  • Target ROAS (Return-On-Ad-Spend)
  • Maximize Clicks
  • Maximize Conversions
  • Maximize Conversion Value
  • Target Impression Share

Под тези опции, ще видите опция Ръчно CPC (Manual CPC). Изберете това. Гугъл не обича хората да избират това и един вид да внимават колко харчат с кампанията си в наддаванията. Предпочита той да избира вместо Вас. Но … не се притеснявайте, въпреки Warning-a . 

Това е важна настройка и е доста индивидуална за всеки бизнес. Да кажем, имате фирма за спешна пътна помощ за град Пловдив. Логично е Вашата кампания да бъде активна 24/7. Нишата Ви не е голяма, за това и дори с активност 24/7 , няма да хабите много бюджет. Нека вземем и друг пример – Вие сте онлайн магазин за спортни стоки. Това е голяма ниша и в рамките на броени часове, дневния бюджет може да бъде изхабен. Изберете само часовете, след работа. Тогава хората са в домовете си и рисърчват за спортни стоки.

Мислете кога е най- активна Вашата аудитория. Изберете тези дни и часове.

Рекламни разширения (Аd extensions)

Последната секция от настойките. Задължителни са.

Може да добавите до 4 страници, които да бъдат промотирани в рамките на Вашата кампания. Тези линкове трябва да водят към релевантни страници, даващи цялостна информация за Вашата услуга/ продукт.

Използвайте тези полета за допълнителна информация, като предимства, промоции, намаления и др. тип „закачаща“ информация, която би стимулирала хората да кликнат на Вашата реклама.

Ако Вашият бизнес приема поръчки предимно по телефона – това е добро разширение, което да добавите към Вашата кампания. Номерът Ви ще излиза, без да се налага потребителя да го търси в Контакти или другаде в сайта Ви.

Край на стъпка №3 – Настройки. Тъй като в първите две стъпки оставихме много опции недефинирани, именно през настройките компенсирахме това. Нека сега продължим. На финалната права сте! Не се отказвайте сега!

Стъпка №4

Групи и ключови думи

Следващата стъпка в настройването на Вашата Google Ads е да създадете групи от ключови думи. Изберете думи, описващи Вашите продукти или услуги. Препоръчваме да създавате само по 1 група в рекламна кампания. Ключовите думи се подбират с инструмент, наречен: 

Това е изключително полезен туук, който се съдържа в Google Ads софтуера. Няма да се спираме на него и как работи, защото той е една малка вътрешна вселена и ще изгубим фокус в статията. Може да придобиете представа как се ползва, от официалната за това страница на G.

Стъпка №5

Създайте рекламата

След като сте настроили своята първа ад груп, ще е нужно да оформите нейните заглавия и описания.

Final URL - краен адрес

Финалния адрес (URL) е страницата, към която ще води рекламната Ви кампания. Съдържанието на страницата трябва да отговаря на думите в рекламната група. Пример: Кл. Дума – Хамалски услуги София не е логично да води към страница за авто части. Нали? Релевантността е единия от факторите, които Google гледа. За да излиза Вашата реклама, то трябва да бъде логически свързана. КЛ. думи <-> страница.

Заглавия

Гугъл Ви дава опция да използвате 3 заглавия. Или по- точно, разделя Вашето заглавие на 3 части. Всяко заглавие има само 30 символа, така че … стреляйте конкретно. Не „разтягайте“ локуми тук. Не е лоша идея да видите заглавията на сайтове, които вече рекламират в Google Ads и да направите нещо подобно на тях, ако не се чувствате вдъхновени да измислите нещо.

Визуализация на адреса

Гугъл Ви дава възможност да стилизирате URL-a си с тази опция. ДА кажем, искате да рекламирате продуктова категория в магазина си. Но нейния линк е нещо от рода на sample.bg/product/312312ab_rr . Това определено не изглежда добре. Може да го промените на – sample.bg/зимни-якета. 

Описания

Опишете добре своите продукти/ услуги тук. Опитайте се да спечелите вниманието на читателя. Добра практика е използването на въпроси. Излагането на проблем и предоставяне на решение.

Пример:

Търсите зимни гуми? Фирма Гуми ЕООД, предлага ПРОМОЦИЯ на зимни гуми с намаления до 40%! Посетете нашия магазин на адрес – … или разгледайте нашия е-магазин тук.

Стъпка №6

Настройте своите плащания

Последна стъпка. Тук няма да се спираме подробно, доста е прагматична. Въвеждате своята карта и настройвате методите за заплащане на своята кампания. Тук е и мястото да използвате своя промо код , ако имате такъв. Поздравления ! Готови сте с Вашата кампания!

Благодаря, че стигнахте до тук! За тези, които прочетоха до тук и настроиха своята първа кампания – Бонус! Насоки и линкове към още полезна информация!

Linkbox-Сертифициран-Google-Ads-партньор-2.png

Google реклама

Нека се погрижим за Вашата цялостна Google реклама! Затруднявате се да настроите своята кампания сами? Допитайте се до нашите специалисти или поръчайте нашата услуга – G реклама!

Oще полезна информация

Google ads не е единствения начин да рекламирате в Google. Има и безплатни опции за реклама в гугъл. Ако искате да разберете повече за тях и видове реклами, извън G Ads, то представяме на Вашято внимание подробна статия по темата в линкът по- долу:

Нека Ви помогнем! Свържете се с нас.

☎ +359 899 961 595 | ✉ о[email protected]