LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Ключови думи: Какво са те? Ролята им в SEO. Инстрименти, с които да ги откриваме. Цялата актуална информация за ключовите думи и как да ги използвте. Ако изчетете внимателно тази статия и приложите информацията от нея, ще може да си осигурите посетители за своят уеб сайт и клиенти за своя бизнес. Пожелавам Ви приятно четене.
Дата на публикуване: 24.09.2023 г.
Последно обновена: 19.09.2024 г.
Автор:
Иван Колев
Време за четене:
15 минути
Запази и сподели: www.linkbox.bg/keywords
Ключова дума (още наричани опорни думи, keywords и ключови фрази) е дума или фраза, обуславяща темата на даден текст. Без ключови думи, текстът би бил хаотичен. Без посока и смисъл. В SEO- ключови думи наричаме фразите, които потребителите пишат в търсачките, за да намерят конкретна инфромация.
Ключовите думи са фрази, които хората изписват в търсачките.
Искате да подберем правилните ключови думи за Вашия уеб сайт или е- магазин? Нека Ви помогнем в това начинание безплатно!
Просто пуснете заявка за безплатен SEO aнализ и ще Ви подадем основните думи за Вашия бизнес. За цялостно проучване на над 10 думи, моля разговаряйте с нас.
Ключовите думи са мостът между търсене и предлагане в интернет. Хората ги използват да търсят това, което им трябва. Уеб сайтовете ги използват, за да го предложат. Ето практически пример:
Пример:
За пример, нека използваме ключовата дума „хранителни добавки“. Редица активни спортисти, както и хора със здравословни проблеми търсят тази кл. дума в Google. Ако трябва да бъдем точни … тази дума се търси средно по 3 600 пъти на месец за България.
Всеки онлайн магазин, предлагащ „хранителни добавки“ би искал да е в челните Google резултати. Това неминуемо би донесло за магазините, които са го постигнали – повече посетители в сайта и повече реализирани продажби. Ако Вашият сайт или е- магазин не излиза за своите ключови думи, всеки ден той губи пари от това.
Заключение:
Трябва да познавате добре ключовите думи за Вашата ниша и да правите постъпления да класирате своя уеб сайт за тях. Това ще Ви донесе повече посетители в уеб сайта и повече клиенти за бизнеса.
Преди да продължим към същинската част и да Ви покажем как да намирате ключови думи за своя уеб сайт, нека се запознаем с някои понятия и с различните видове ключови думи. Първото деление е на:
Това са фрази, които хората пишат в Google, когато имат поведение на купувач. Такива ключови думи са:
– хранителни добавки цена;
– добър счетоводител София;
– хотел Банско цени за нощувка;
– тристаен апартамент под наем Варна;
Именно класирането, чрез SEO или рекламирането с Google Ads на такива ключови думи, осигуряват клиенти на редица фирми и онлайн магазини. Обикновено те се открояват с по- високи нива на конкуренция.
Това са кл. думи, които хората пишат в Google, търсейки информация. Такива ключови думи са:
– Прополис ползи за здравето;
– Какво е нишадър ;
– мусака рецепта;
– ЖП разписание и др.
Макар и тези думи да не могат да бъдат пряко монетизирани, то те също носят дивидент при евентуално класиране. Редица блогове изграждат аудитория от лоялни читатели, класирайки тези думи в G, чрез SEO.
. . .
Oсвен делението на ключови фрази, според намерението на търсещия, делим ключовите фрази и според тяхната дължина. Общият принцип гласи – по- кратките КД са по- общи и имат повече търсене и по- голяма трудност за класиране. По- дългите КД са по -конкретни, имат по- малко търсене и са по- лесни за класиране.
В тази диаграма може да видите корелацията между обемите трафик (search volume) и рейта на конверсии (conversion rate). Нека обясним какво показва.
Общите думи като „Тениски“ имат много търсене. Такива думи най- често са трудни за класиране и са твърде общи да Ви осигурят смислен трафик и конверсии. Докато дълги думи като „Сини български модерни тениски“, макар и да имат значително по-малко търсене, то те се класират по- трудно и на такива теми се пише по- лесно, защото са по- конкретни.
В най- общи линии, преди да се опитате да класирате кратките фрази като „тениски“, добра идея е първо да класирате дълги фрази като „сини български модерни тениски“.
Такива кл. думи целим да класираме в началото, за да дадем възможност за последващо класиране на думи с повече трафик – средна и кратка дължина.
Такива кл. думи целим да класираме, след класирането на дълги фрази, които се класират по- лесно от средните.
Такива кл. думи целим да класираме, след класиране на средни и дълги фрази. Шансът да класираме уеб сайта си директно за кратка дума е малък.
. . .
Вече знаете кои са различните видове кл. думи и тяхната роля в Google Ads и SEO. Нека сега Ви покажем как да намирате думи, от които Вашия уеб сайт да си набавя трафик и посетители.
Искате да откриете подходящите ключови думи за Вашият сайт или е-магазин? Да може да измерите показатели като месечни търсения. Трудност за класиране за органично класиране. Цена на клик за платена Google Ads реклама? Нека Ви дадем насоки в ясни стъпки за това.
Ако се чудите около кои ключови думи да оптимизирате своите страници в уеб сайт или продукти и категории в е-магазин, първото нещо което трябва да направите е да проучите добре своята ниша. Добра отправна точка е да погледнете сходни на Вашия уеб сайтове. Нека да дадем отново пример за по- голяма яснота.
Пример :
Да си представим, че имате адвокатска кантора в София. Предстои Ви да създадете уеб сайт, но не знаете към кои ключови думи да се насочите и да ореантирате своя нов сайт около тях. Нека проверим какво правят другите кантори в София. Да потърсим в Google – „адвокат София“.
Ето, че виждаме два уеб сайта на адвокатски кантори, които успешно са се класирали в челните органични позиции на Google. Вероятно тези уеб сайтове имат добро SEO и са помислили за своите ключови думи. Нека отворим първия резултат – astakova.com и да видим как е структуриран уеб сайтът им.
Дисклеймър: Linkbox.BG не се асоциира с илюстрираните фирми и не цели да ги рекламира или да наруши авторските им права. Примерът е с образователна цел.
Веднага забелязваме, че има акцент върху няколко ключови думи – „Застрахователно право“, „Данъчно право“, „Авторско право“ . Явно това са и ключовите думи около които оптимизират своя уеб сайт. Също така получихме ценна информация – ключовите думи в тази ниша в същност са видовете право. Ако Вашата кантора е компетентна в други области, а не в Застрахователното право, то Вие трябва да оптимизирате сайта си около тях.
По същият начин като този пример,
може да проверите конкурентите си, а от тях и ключови думи за Вашата ниша!
Проучаването на конкуренцията не е единственият начин да опознаете своята ниша и да намерите ключови думи в нея. Ето още няколко начина за това:
☛ Разгледайте онлайн общности – намерете форуми, фейсбук групи и други онлайн общности в които се дискутират продуктите,които предлага Вашия е-магазин или услугите, които предлага Вашата фирма. Вижте как хората именоват този тип услуги или продукти там. Водете си записки докато правите това.
☛ Разговаряйте с Ваши клиенти – поискайте обратна връзка от своите настоящи клиенти. Попитайте ги как те търсят Вашите услуги/ продукти в интернет? Какво пишат в търсачките?
☛ Идеи от уикипедия- уикипедия е може би най- подробното и изчерпателно място в интернет. От там може да черпите идеи за ключови думи. Ето как. Отново ще дадем пример. Да си представим, че искаме да създадем е-магазин за авточасти. Нека напишем в Google следното:
С това търсене, ще достигнем до релевантна за бизнеса ни информация в Wikipedia. Да отворим резултата.
Както можем да видим в wiki – подтемите на думата авточасти са … консумативи. Едрогабаритни авточасти. Универсални авточасти. Ето страхотни 3 ключови думи. По този начин, може да намерите и за своята ниша.
След като сте намерили и записали достатъчно идеи за кл. думи, проучавайки своята ниша, е време да прецизираме нещата. Нека проверим техните показатели, чрез инструменти за планиране на кл. думи.
. . .
Търсенията в търсачките са измерими. Можем да проследим данни и като средни месечни търсения за дадена ключова дума. SEO трудност и редица други полезни фактори. Това става, чрез безплатни и платени инструменти за проверка и анализ на ключови думи. Нека да започваме.
Показва ключовите думи, за които Вашия уеб сайт вече е индексиран. Ето за какво служи GSC:
Google Search Console най- общо показва Вашето органично класиране. С него следите резултатите от своите SEO постъпления и следите как се класирате за различните кл. думи.
Инструментът служи за проверка на класирането на сайта Ви.
Този инструмент служи за планиране на ключови думи. Той е част от Google Ads платформата и служи за проучване на ключови думи.
Този инструмент само по себе си е създаден да подбирате и проучвате ключови думи за Google Ads кампании. Именно с него, може да проучите събраните от по- рано кл. думи от проучване на ниша.
Инструментът служи за проучаване на ключови думи.
За целите на това ръководство, няма да се спираме подробно в ползването на тези два инструмента. Google Search Console със сигурност ще Ви трябва, но на по- късен етап, а ако не възнамерявате да правите Google Ads реклами, а да класирате сайта си със SEO, то има и по- добри инструменти от Keyword planner за целите. Избрахме за Вас конкретен. Нека Ви започнаем с него в следващата точка и научим как да го използвате за Вашия кл. думи.
. . .
Макар и да има редица инструменти за проучване на кл. думи, то Ubbersuggest на Нийл Пател е на може би най- разумна цена и предлага цялата функционалност, от която имате нужда не само за Вашия кл. думи, а и за цялостни SEO решения. Инструментът предлага 1 безплатна седмица използване. Ето и повече за него.
След като се регистрирате и отворите конролния панел на Ubersuggest, отидете на зоната „Keywords“ както е укaзано на приложената картинка.
Keyword overview – проверка на данните за конкретна КД
Keyword ideas- според въведената дума, инструментът ще Ви покаже сходни КД и идеи за трафик източници.
Кеywords by traffic – тук може да въведете линк на Ваш конкурент. Инструментът ще Ви покаже всички кл. думи за които той се класира.
Competing domains- въвеждате даден сайт и Ви показва неговите конкуренти, съпоставяйки ги.
Content ideas- тази зона ще Ви даде насоки какво съдържание може да напишете за дадена КД , за да я ранкнете.
Нека започнем с опцията „Keyword Overview“. Да дадем пример с КД – Хранителни добавки.
1. Обем на търсене – месечни търсения за ключовата дума
2. SEО трудност – ориентир колко лесно би се класирала тази дума (34 за България е трудна дума).
3. Трудност за реклами- показва трудността на думата за позициониране с Google Ads.
4. Цена за клик– показва колко струва на клик да рекламирате с G ads.
Добавете с опцията „ADD TO LIST“ всички думи,които планирате да заложите в намеренията си за класиране. Нека Видим следващата опция „идеи за кл. думи“.
След като проверихме основната ключова дума, нека проверим за идеи за още клюови думи. Ubbersuggest изкарва различни добри думи като „хранителни добавки за отслабване“, „хранителни добави за стави“ и др. Добавете в листа си всички думи ,които са релевантни с Вашите продукти/услуги и се отнасят пряко към тях. И … воала! Вече имате списък с ключови думи около които да оптимизирате своя уеб сайт. Сортирайте ги по дължина. Започнете да произвеждате съдържание в уеб сайта си първо за дългите фрази, както казахме и във „Видове ключови думи“. След това произвеждайте съдържание за средните и накрая за кратките.
След като имате финалните си КД, започнете да произвеждате съдържание. За всяка дума – отделна страница. Какво съдържание да включите в страниците? Ubbersuggest Ви подава и тази информация.
Тук ще намерите списък с вече класирани уеб сайтове за тази ключова дума. От тях може да се ореантирате какво съдържание ще Ви трябва , за да класирате и вие тази дума. Подответе подобно на тяхното съдържание, но дори по- добро и по- цялостно. Тук вече навлизаме в следващата глава от ръководството ни – ореантиране на сайт около кл. думи.
След като проучихте и избрахте своите ключови фрази, нека преминем към следващата стъпка в ползването на ключови думи, а именно – да ореантирате уеб сайта си около вече намерените думи. Този процес се нарича ON PAGE оптимизация. Ако искате да разберете как се прави това, прочетете статията ни по темата.
Благодарим, че прочетохте нашата статия. Надявам се Ви е била полезна! Ако е било така, не забравяйте да я споделите на хора, които сметнете, че биха я оценили!
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉