SEO одит на сайт и ниша: Какво е ? Как се прави? Целият процес, обяснен в детайли. Повече подробности и цени за SEO одит и нашата услуга. Разберете всички детайли, касаещи Вашето класиране! Това е важна стъпка към №1 място в Google!
Осигурете си SEO одит още днес! Възложете го на нас или ползвайте тази статия, за да се справите с него сами, до колкото е възможно. Да се залавяме!
Автор:
Иван Колев
Запази и сподели: www.linkbox.bg/SEO-audit/
√ Локализиране на изгубени позиции
√ Откриване на възможности
√ Цялостни анализи и тестове
√ Стратегии и още
Разкажете ни защо имате нужда от SEO одит. Проблем в класирането? Ще помогнем.
SEO одит е процес на инспектиране на цялостното Ви интернет присъствие. Проверяват се както Вашия уеб сайт, така и външните фактори, които касаят класирането му в Google.
👉 Oдит на сайт. Вътрешно одитиране.
👉 Oдит на ниша. Външно одитиране.
Запознайте се по- долу с eтапите стъпка по стъпка и си осигурете нуждата информация, за да разберете как да извлечете максимум посетители от Google за Вашата ниша!
Нямате никакъв бюджет за SEO одит? Осигурете си безплатен SEO анализ! Ще Ви подарим 1 безплатен компонент от нашия одит!
Разберете повече от тук 👇
Безплатно = беценно 💫
Искате да Ви разясним въпроси, свързани със SEO одит? Ще се радваме да го направим! Свържете се с наш специалист!
Продължителност: 15 минути
Етап №1
Ето стъпките, които следваме в одитирането на уеб сайт. Изследваме 4 основни аспекта на Вашия сайт.
Първо изследваме как е структуриран Вашия сайт и дали е ореантиран около нужните ключови думи коректно.
☞ Проучваме индескацията на сайта. („site:www.yourdomain.com“) – пуска се такова търсене в Google или професионален инструмент и се локализират аномалии при индексирането.
☞ Бранд индексация. правим ново търсене. Името на Вашата услуга или продукт + името Ви.
(Име на услуга + име на сайт. Пр. : адвокатски услуги + Гугушев.)
☞ Структура на страници. Сортират се всички страници на Вашия сайт по това дали са индексирани и къде. Ползва се ScreamingFrog и UbberSuggest на NP. Извършва се проверка на линковете между страниците.
UX/UI показатели и използваемост на Вашия сайт.
☞ Скорост на зареждане. Проверява се с Google PageSpeed и GTmetrix и се установяват възможности за подобрение на скоростта на зареждане на Вашия сайт.
☞ Достъпност на съдържание и риспонсив рейтове. Проверява се дали всички страници и съдържанието им е видимо и достъпно за всички устройства.
☞ Изживяване на потребителя. Проверява се дали уеб сайта Ви е „построен“, за да създаде добро изживяване на потребителя, отгарящо на неговото търсене в Google.
Проверява се анатомията на Вашите страници и съдържанието им.
☞ Проверка на URL-и. Кратки ли са? Съдържат ли КД?
☞ Анатомия на страници. Tагове – Title, H1,H2,H3,H4 и релевантност.
☞ Качество, уникалност и дължина на съдържанието. Проверява се дали съдържанието отговаря на Google търсенето. Ключова проверка!
☞ Мета заглвия и описания – Google изрезки и Google rich snippets.
☞ Снимки и мултимедия. Проверява се дали са оптимизирани alt text и заглавия на снимките и мета данните им.
Достъпваме и извършваме проверка на Вашия сървър (хостинг).
☞ Респонс кодове – 301, 302, 404 и др.
☞ CDN проверка – проверяваме дали използвате CDN и как е настроен.
☞ Проверка на ресурси – проверяват се ресурсите на Вашия сървър (хостинг) и дали са достатъчни за Вашия сайт.
☞ Проверка на версии. Доста често уеб сайтовете зареждат както през http:// , така и през https:// . Правим проверки на HTaccess файл и редиректи.
☞ SSL и сигурност – сертификатите за сигурност са важен компонент през 2024. Проверяваме дали Вашия е коректно инсталиран и дали са спазени добрите практики за сигурност.
. . .
След като се запознахме с етапите от одит на сайт, нека продължим с етап № 2 – Одит на ниша.
Етап №2
Уеб сайтът Ви не е единственото нещо, което влияе на Google класирането Ви. Има редица външни фактори, които оказват влияние. Ето факторите, които влияят и трябва да бъдат изследвани.
Линковете от други сайтове, водещи към Вашия (входящи линкове) са основен SEO фактор и през 2024. За това и в рамките на одита е задължително да бъдат изследвани.
☞ Брой входящи линкове.
☞ Брой домейни, които Ви линкват.
☞ Съдържание и релевантност.
☞ Качество на линковете.
☞ Вид на линковете (диверсификация).
Тези показатели изследваме с инструменти като MOZ, Ubbersuggest, Gооgle search console и Screaming Frog.
След като имаме одита на ключови думи, имаме възможност да проверим кои сайтове са ги класирали икак.
☞ Съставяме списък – проверяваме кои са топ 3 или топ 5 конкуренти за нашите кл. думи.
☞ Одитираме сайтовете им – както в Етап №1, правим одит на сайт, само че на техните сайтове.
☞ Проверяваме входящите им линкове – по аналогичен начин както се одитират линкове от стъпка №1, извършваме проверка и за конкурентите.
☞ Добри практики – извличаме заключения и добри практики от нашите конкуренти, които да ни помогнат да се класираме и ние.
В този под етап проверяваме ключовите думи от Вашата ниша и дали коректно ги таргетирате.
☞ Проучване на КД – проверяваме кои ключови думи търсят потребителите за Вашата ниша.
☞ Сортиране по вид – сортираме ключовите думи на информативни и търговски.
☞ Сортиране по дължина- кратки (общи), средни (конкретни), дълги (много конкретни).
☞ Групиране по семантични ядра – някои КД са смислово свързани с други КД. Групираме ги в майндмап.
Данните от проверката на КД, съпоставяме със структурата на Вашия сайт и дали ги покривате.
. . .
След като приключим и с Етап №2 – одит на ниша, имаме цялата информация, която касае класирането на Вашия уеб сайт. Какво следва? Да изградим ясен план в конкретни стъпки и SEO стратегия. Информация относно SEO стратегиите, може да откриете тук.
А сега нека продължим с ценова и допълнителна информация, касаеща SEO одитите.
Професионална услуга от Linkbox.BG ℠
Разписахме подробно стъпките, които включва нашата услуга „SEO одит“, за да дадем възможност на малки бизнеси и стартъп компании с ограничен бюджет, да осъществят сами своя одит. Съветваме Ви обаче да поверите тази задача на професионалисти. Ето и условията, ако решите да се доверите на Linkbox.BG.
1. Колко страници има Вашия сайт?
2. Нишата, в която се калсирате.
3. Допълнителна информация.
1. Официално предложение
2. Подробна разбивка
3. Крайна цена с вкл. данъци
1. Достъп до Вашия админ панел
2. Достъп до сървър (и/или cPanel)
3. Достъп до Gооgle Search console.
. . .
По- долу ще намерите цените за одит. Те варират според големината на Вашия уеб сайт и количеството намерени проблеми при одитирането. Това пряко се отразява на часовете за изпълнение на задачата.
Ще получите персонална оферта, спрямо Вашите нужди и спецификата на Вашия уеб сайт. Свържете се с нас.
По- долу ще намерите ценова таблица, която ще Ви послужи за ореантир колко би струвал SEO одит, ако ни го възложите. В таблицата сме посочили и брой конкуренти, които ще проучим, както и часовете труд, които ще вложим във Вашия одит.
. . .
Посочените цени са ориентировъчни. Свържете се с наш консултант, за крайна оферта. Посочените цени са за реп. България и Google.BG, а не за чуждестранни ниши и пазари, където доста често конкуренцията и трудността са доста по- високи от нашите. Цените са с вкл. данъци. Срокът за изпълнение варира между 2 и 20 работни дни, според обема работа.
Използвайте го за наръчник при извършване на правилен одит. Документ, който Ви насочва за провеждане на точни анализи на сайта и нишата Ви (Вътрешен, външен одит).
Често задавани въпроси
СЕО е набор от системни действия с цел класиране в търсачките. Дели се на външно и вътрешно SEO. За това и одитите се делят на вътрешни и външни одити.
Не предприемайте SEO действия без одит и стратегия на база него! Иначе рискувате да инвестирате ресурс в оптимизация, който да не даде резултат!
В желанието си да се класира за основни ключови думи, всеки бизнес и уеб сайт, трябва да бъде одитиран за пропуснати ползи и възможности за допълнителна оптимизация. Осигурявайки си СЕО одит, Вие на практика си осигурявате информация как да класирате своя уеб сайт и как да си осигурите повече посетители и клиенти.
На база извлечената от SEO одитът информация, се списва SEO стратегия. В нея в ясни стъпки става ясно как да класирате уеб сайта си за желаните КД.
Попитайте най- добре наш консултант, той ще Ви подготви официална оферта.
Безплатните ни анализи са далеч по- повърхностни и нямат пълнотата на одитите. Определено одитът е по- цялостния избор.
Задължително ако предприемате ребрандиране и редизайн и цялостна промяна на Вашия уеб сайт Ви трябва одит. Много е важно да се опишат старите линкове и да се направят нужните редиректи от стария, към новия сайт и URL-и, за да нямате загуби в класирането.
Защото доста често отговорът на въпроса ‘как да класираме Вашия уеб сайт в G’, се крие във вече класираните уеб сайтове – вашите конкуренти за дадени ключови думи.
Изчитайки тази статия, би следвало да сте си осигурили SEO одит, чрез нашата услуга или пък сами, чрез подробните насоки в Етапи 1 и 2. След като имате тази информация, е време да я използвате по предназначение. Ползвайте я за създаването на SEO стратегия!
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉