LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Искате да разберете какво е SEO оптимизация? Чудите се каква е цената на SEO услугите? Не сте сигурни от къде да започнете?
Тази статия ще Ви помогне с първите стъпки в SEO света. Ще намерите цялостна информация по темата, написана на достъпен език и с включени примери.
Статия, полезна както за хората търсещи SEO услуги, така и за хората, които искат да се “впуснат” в света на SEO и да разберат как работи по- цялостно.
Дата на публикуване: 15.03.2024 г.
Последно обновена: 19.09.2024 г.
Автор:
Иван Колев
Главен редактор:
Василена Колева
Запази и сподели:
https://linkbox.bg/seo-optimizaciya/
А Вие от какво се интересувате?
👉 Търся SEO услуги.
Разгледай нашите SEO услуги.
👉 Искам да науча повече за SEO.
Продължете да четете.
SEO (Search Engine Optimisation) или просто оптимизация за търсачки е периодичен процес, включващ множество активности с цел подбор и класиране на ключови фрази в Google и/или други търсачки като Yandex, YouTube, Amazon и др.
Най- общо казано, чрез SEO повишавате “органичните посетители” на Вашия уеб сайт. За да стане още по- ясно, нека първо осмислим как работи гугъл и в последствие да дадем пример как работи SEO.
За да осмислите по- цялостно различните видове оптимизации за търсачки, то нека първо представим как работи Google търсачката.
Тази инфографика ще Ви помoгне да осмислите как Google обхожда страница по страница, сайт по сайт … цялата интернет мрежа.
След като вече знаем как G обхожда мрежата, то нека разгледаме: Видовете резултати, които произвежда:
Тези резултати са спонсорирани. Съответния сайт има активна Google Ads кампания и си плаща за да бъде позициониран на 1 от първите 4 позиции .
Именно за тези позиции се бори всеки сайт, чрез разнородните SEO, процеси, които решава и извършва периодично.
Знаете ли, че все още около 70% от търсещите потребители в G за България, “прескачат” платената реклама. Вероятно и Вие правите така.
Макар и органичните позиции да са по- надолу от “Спонсорираните” и “местоположенията”, то тези позиции Ви осигуряват добре таргетиран и ценен трафик.
Ориг. на английски “rich snippets” . Чрез по- сложни SEO техники, може да “откроите” Вашите резултати дори повече. Да включите ексклузивна секция с цена, ревюта или др. Информация важна за бизнеса и продуктите Ви.
… това бяха основните видове резултати. Освен на органичното класиране, SEO или по- точно локалното SEO може да влияе и на резултатите в “местоположения”.
Обобщено … чрез SEO се “борите” за местоположения, органично класиране и обогатени резултати, за да не се налага да спонсорирате своите резултати, за да Ви има в търсачката под някаква форма.
Нека сега разгледаме 👉 Още видове “Google търсене” в тази статия.
След като вече знаете как работи “Google търсене” и за кои резултати ще се борим със SEO, нека видим нагледно, чрез пример:
___________________
Това е Драго. 🙂
Той има дентална клиника в София. 🏡
Когато поехме работата с него, той пускаше Google Ads реклами с 2000.00 лева бюджет. Google Ads никак не са евтини в денталната ниша. Спряхме Google Ads рекламите му и започнахме да използваме бюджета за SEO, линкове и съдържание.
… приложихме персонализиран набор и от други по-сложни SEO техники. И ето какво се получи. В началото Драго получаваше около 500 посетители на месец.
В момента се радва на 9000 органични посетители само от Google. Или с други думи повишихме с около 2000% органичния му трафик за 1 година.
Сега Драго получава органичен трафик, който би му струвал около 14 500 лева в Google Ads. Или с други думи, сега получава за 2000.00 лева / мес. 7-8 пъти повече посетители от колкото получаваше от Google Ads кампаниите на агенцията, работила с него преди нас.
Тук може да намерите още успешни примери от практиката ни.
След като вече знаете какво е SEO и как работи в най- общи линии, нека разгледаме видовете и вникнем в детайли.
Има над 200 фактора, които влияят на класирането на даден сайт или онлайн магазин. За това има и редица техники и похвати, които обезпечават тези 200+ фактора.
Основната класификация на видовете SEO:
Ако един уеб сайт няма добра скорост на зареждане, oптимизиран robots.txt файл и покрити множество други технически нормативи, то той не би се индексирал в Google, да не говорим за челно класиране. Техническата оптимизация е крайъгълният камък на добрата оптимизация и през 2024-та година.
Ако един уебсайт е изряден технически, то може да се продължи с работа по структурирането на страниците и тяхното съдържание. Вътрешната (ON page) отпимизация включва цялостната работа по съдържанието и структурирането на информацията в сайта и страниците му.
Освен да се променя и подобрява един сайт, то SEO може да се прави и извън него. Как? Най- общо казано, чрез популяризиране на даден сайт в мрежата (линк билдинг). Когато авторитетна медия като “Капитал”, да кажем, напише PR статия за Вашия сайт и компания, то това неминуемо ще има обществен отзвук и много хора ще посетят Вашия сайт. Това е ясен фактор за Google, че набирате скорост и неминуемо ще повиши позициите Ви.
Придобиването на релевантни и качествени линкове е най- мощния SEO фактор и през 2024.
… това са основните 3 вида SEO, които в себе си включват всички основни техники и възможности за работа по подобрението на органичното класиране.
Добрият SEO специалист трябва да използва персонален подход за всеки вид сайт и ниша. Нека Ви запознаем с видовете оптимизации, според тази класификация.
Класическото SEO е похват, който е приложим за почти всеки тип сайт. За това и започваме с него. Ето и основните SEO опхвати в класическото SEO:
Разберете повече за класическото SEO и основните похвати в него от тази статия. А сега .. нека разгледаме SEO за онлайн магазини.
Всички похвати от класическото SEO са приложими и за онлайн магазините.
Но все пак онлайн магазините, особено тези с голям брой продукти (над 5000) са предизвикателство за всеки специалист/ екип. Определено трябват нишови познания, но ето някои похвати, които сработват за повечето онлайн магазини.
След като вече знаете как работи SEO, каква полза имате от него и видовете, то вероятно се питате каква е цената на SEO оптимизацията? Ето за какво ще имате нужда от бюджет в дългосрочен план.
Бюджети ще са нужни за:
Tрябва добре да се премисли и планира целия процес, преди да се вземе решение как да се инвестира цялостния бюджет за SEO.
SEO проучванията и стратегия струват 1500.00 лева за малък български бизнес.
Tрябва добре да се премисли и планира целия процес, преди да се вземе решение как да се инвестира цялостния бюджет за SEO.
Без актуално, “свежо” и интересно ново съдържание във Вашия уеб сайт няма как да се индексират желаните ключови думи, камо ли да се класират. За това и съдържанието е основен разход в SEO.
Средна ставка: 10 стотинки на дума
Много фрийленсъри работят под тази ставка, но и много агенции, журналисти и профилирани специалисти биха Ви поискали в пъти повече. Ето примерни цени за основните видове съдържание:
Статия от 500 думи: около 50.00 лева.
PR статия, списана от журналист 300 думи: около 150.00 лева
Продуктово описание за е-магазин от 150 думи: около 15.00 лева
Освен качествено съдържание, ще имате нужда и от линкове от авторитетни места.
Средна цена: 12.00 лева на линк
Те варират значително спрямо големината на медията.
🥉 PR статия в малка медия: около 100.00 лева
🥈 PR статия в средна медия: около 600.00 лева
🥇 В голяма медия (като BTV): около 8000.00 лева.
Трябва да има кой да работи по техническите промени на Вашия сайт/ онлайн магазин и да имплементира препоръките от ръководещия проекта SEO експерт.
Цена на техническо SEO: Варира според технологията на Вашия сайт. Около 1200.00 лева/ мес. за малки до средни проекти.
Разнородните SEO процеси изискват разпределение и следене на задачи. Следене как се спазва първоначално изготвената SEO стратегия. Повечето агенции, включително и ние работим с включена такса за отговорен SEO експерт. С него комуникирате. Той разпределя разнородните задачи.
Такса за акаунт: от 450 лева за малки проекти и може да надхвърли 4 цифрена сума за големи.
… след като вече знаете за какво ще са Ви нужни бюджети, нека разгледаме обобщени данни за стойността на SEO.
Цените за SEO на сайтове варират спрямо ставките на SEO специалиста/ агенциите, с която работите и техниките, които се подберат в стратегията за Вашия проект.
Стойностите тук са изцяло илюстративни и примерни и не трябва да се приемат като крайни. Окончателни бюджети, нужни за SEO може да се направят само след добро проучване и цялостна SEO стратегия.
Това са бизнесите, които се борят за добро класиране в Maps резултатите и/или, чрез ключови думи, обвързани с дадена локация и малък уебсайт.
Започват от: 350.00 лева/ мес.
Ако сте малка фирма, таргетираща до няколко стотин ключови думи на национално ниво…
Месечният Ви абонамент би бил от порядъка на 800.00 – 1200.00 лева/ мес.
Ако сте по- сериозен бизнес и имате богат продуктов/ услугов каталог и таргетирате няколко хиляди ключови думи…
Минималният бюджет, който би Ви бил нужен за SEO започва от 2000.00 лева/ мес.
Ако имате мрежа от обекти в цялата страна или притежавате друг тип “едър бизнес”, който таргетира множество ключови думи за класиране в търсачката
Бюджетирането е доста по- сложно, но да кажем , че варира от 4 до 6 цифрени суми на мессец.
Бюджетирането е доста по- сложно, но да кажем , че варира от 4 до 6 цифрени суми на мессец.
… може би тези стойности Ви стряскат? Цените за SEO не трябва да се приемат като разход, а като инвестиция с възвръщаемост. Или с други думи, ако инвестирате в SEO хиляда лева сега, то те ще Ви се възстановят в пъти.
Стойностите посочени тук са ориентировъчни и варират спрямо качеството на обслужващата Ви агенция и специалист, сложността на Вашата ниша и нивата на конкуренция.
🛒 Микро магазини – между 1 и 5 продукта. Минималният бюджет за SEO започва от 450.00 лева.
🛒 Малък магазин – с до 5000 продукта. От 2500.00 лева
🛒 Среден магазин – с до 20 000 продукта. От 8000.00 лева
🛒 Голям магазин – с 20К + продукта. 5 цифрена сума.
🛒 Мултинационален е-магазин: от 4 до 6 цифрена сума.
… искате персонално бюджетиране за Вашия проект и сайт? Нека Ви представим нашите SEO услуги и техните цени. Работим с персонални оферти и индивидуален подход към всеки клиент и ниша.
Разгледайте нашите SEO услуги, ориентировъчните им цени и поискайте своята персонална оферта.
Цените за SEO от по- горе Ви се струват високи и искате да правите SEO самостоятелно?
Или пък искате да станете SEO специалист и имате нужда от ресурси за целите?
Подготвихме тези ресурси както за учащи се, така и за микро и малки предприятия, които не могат да отделят бюджежи за нужните оптимизации на своя сайт.
… вярваме, че тези 7 статии ще Ви помогнат да изучите SEO 🎓
Ето и нещо от “кухнята”. На начинаещите SEO специалисти в нашата агенция им предоставяме ясна документация
Намираме SEO SOP тулкит-а на ClickMinded за страхотен. Това е пакет от документация, която в ясни стъпки Ви обяснява как точно се извършва всяка дейност в SEO.
Проучване на ключови думи? Няма проблем!
Възможности за придобиване на линкове? Има ги в СОП-овете.
Ако искате още полезна информация на тема SEO, можете да се се абонирайте за нашия блог.
Периодично отваряме работни позиции за стажанти, младши SEO специалисти и позиции за по- опитни. Искате да станете част от нашия екип?
Обобщихме в често задавани въпроси ключови неща, касаещи темата “SEO”. Ако сте от най- любознателните и искате да разберете дори повече информация, тази секция е за Вас.
SEO (Search Engine Optimisation) или на български – оптимизация за търсачки.
Да кажем, че продавате “кожени якета”. Няколко хиляди души на месец търсят “кожени якета” в Google. SEO или оптимизацията за търсачки е процесът по позициониране на Вашия уеб сайт в челото на Google, за да може търсещите “кожени якета” да си ги купят от Вас.
SEO е процесът по класиране на даден сайт в челото на Google или др. Търсачки.
Ако искате да извършим безплатен анализ и да Ви подадем персонална оферта, просто ни изпратете официално запитване на [email protected]
Най- общите стъпки в процеса са:
1. Намиране на подходящи ключови думи (КД) за Вашия сайт
2. Организация на КД и планиране на съдържание по тях.
3. Списване на съдържание и покриване на желаните КД.
4. Създаване на линкове към новото съдържание.
5. Следене на класирането и подобрения по съдържанието.
6. Още линкове.
7. Технически грижи за Вашия магазин/ сайт.
Това са основните стъпки.
Ако сте микро бизнес и търсите най- евтините варианти, то това са:
– работете сами по своето SEO;
– работете с freelancer;
– работете с малка агенция.
Ако сте малък до среден бизнес:
Изберете SEO агенция, която има доказуем опит във Вашата ниша.
Ако сте среден до едър бизнес:
Изберете SEO агенция с богата експертиза за Вашата ниша и достатъчен ресурс да поеме Вашия проект.
Благодарим Ви, че прочетохте нашата статия на тема SEO. Надяваме се Ви е била полезна.
Може да ни пишете на [email protected] с въпроси или коментари, свързани с тази статия. Ще се радваме да отговорим на всички въпроси, съвсем безплатно!
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉