SEO оптимизация ръководство 2024 икона

SEO оптимизация
Какво е? Как работи? Видове. Цени.

Искате да разберете какво е SEO оптимизация? Чудите се каква е цената на SEO услугите? Не сте сигурни от къде да започнете?

Тази статия ще Ви помогне с първите стъпки в SEO света. Ще намерите цялостна информация по темата, написана на достъпен език и с включени примери.

Статия, полезна както за хората търсещи SEO услуги, така и за хората, които искат да се “впуснат” в света на SEO и да разберат как работи по- цялостно.

Дата на публикуване: 15.03.2024 г.  
Последно обновена: 10.04.2024 г.  

автор

Автор:
Иван Колев

Василена Николова -редактор-01

Главен редактор:
Василена Колева

копирай-и-сподели

Запази и сподели: 
https://linkbox.bg/seo-optimizaciya/

А Вие от какво се интересувате?

👉 Търся SEO услуги.
Разгледай нашите SEO услуги.

👉 Искам да науча повече за SEO.
Продължете да четете.

Съдържание
SEO-оптимизация-от-Linkbox.BG

Какво е SEO оптимизация?

SEO (Search Engine Optimisation) или просто оптимизация за търсачки е периодичен процес, включващ множество активности с цел подбор и класиране на ключови фрази в Google и/или други търсачки като Yandex, YouTube, Amazon и др.

Най- общо казано, чрез SEO повишавате “органичните посетители” на Вашия уеб сайт. За да стане още по- ясно, нека първо осмислим как работи гугъл и в последствие да дадем пример как работи SEO.

Как работи Google на кратко

За да осмислите по- цялостно различните видове оптимизации за търсачки, то нека първо представим как работи Google търсачката.

Как Google “обхожда” сайтовете?

Тази инфографика ще Ви помoгне да осмислите как Google обхожда страница по страница, сайт по сайт … цялата интернет мрежа.

seo-оптимизация-Индексиране-инфоргафика-блог-статия copy

След като вече знаем как G обхожда мрежата, то нека разгледаме: Видовете резултати, които произвежда:

1. Спонсорирани резултати

Тези резултати са спонсорирани. Съответния сайт има активна Google Ads кампания и си плаща за да бъде позициониран на 1 от първите 4 позиции .

2. Местоположения

Това са резултати, извлечени от Google My Business профилите и Google Maps. Този вид търсене обикновено е непосредствено след спонсорираните резултати и отсъства изцяло за ключови фрази, необвързани с локация.

3. Oрганично класиране

Именно за тези позиции се бори всеки сайт, чрез разнородните SEO, процеси, които решава и извършва периодично.

Знаете ли, че все още около 70% от търсещите потребители в G за България, “прескачат” платената реклама. Вероятно и Вие правите така.

Макар и органичните позиции да са по- надолу от “Спонсорираните” и “местоположенията”, то тези позиции Ви осигуряват добре таргетиран и ценен трафик.

4. Обогатени резултати

Ориг. на английски “rich snippets” . Чрез по- сложни SEO техники, може да “откроите” Вашите резултати дори повече. Да включите ексклузивна секция с цена, ревюта или др. Информация важна за бизнеса и продуктите Ви.

… това бяха основните видове резултати. Освен на органичното класиране, SEO или по- точно локалното SEO може да влияе и на резултатите в “местоположения”.

Обобщено … чрез SEO се “борите” за местоположения, органично класиране и обогатени резултати, за да не се налага да спонсорирате своите резултати, за да Ви има в търсачката под някаква форма.

Нека сега разгледаме 👉 Още видове “Google търсене” в тази статия.

Ето как работи SEO за даден бизнес.

След като вече знаете как работи “Google търсене” и за кои резултати ще се борим със SEO, нека видим нагледно, чрез пример:

___________________

Това е Драго.  🙂

Той има дентална клиника в София. 🏡

Когато поехме работата с него, той пускаше Google Ads реклами с 2000.00 лева бюджет. Google Ads никак не са евтини в денталната ниша. Спряхме Google Ads рекламите му и започнахме да използваме бюджета за SEO, линкове и съдържание.

Eто някои SEO стъпки, които предприехме:

… приложихме персонализиран набор и от други по-сложни SEO техники. И ето какво се получи. В началото Драго получаваше около 500 посетители на месец.

В момента се радва на 9000 органични посетители само от Google. Или с други думи повишихме с около 2000% органичния му трафик за 1 година.

seo-оптимизация-резултати-дентална-клиника

Сега Драго получава органичен трафик, който би му струвал около 14 500 лева в Google Ads. Или с други думи, сега получава за 2000.00 лева / мес. 7-8 пъти повече посетители от колкото получаваше от Google Ads кампаниите на агенцията, работила с него преди нас.

7K-органични-клика-от-Google-SEO-оптимизация-на-сайт-на-дентална-клиника - корица - linkbox.BG

Тук може да намерите още успешни примери от практиката ни.

След като вече знаете какво е SEO и как работи в най- общи линии, нека разгледаме видовете и вникнем в детайли.

Основни видове SEO и начини да “влияем” на резултатите

Има над 200 фактора, които влияят на класирането на даден сайт или онлайн магазин. За това има и редица техники и похвати, които обезпечават тези 200+ фактора.
Основната класификация на видовете SEO:

Ако един уеб сайт няма добра скорост на зареждане, oптимизиран robots.txt файл и покрити множество други технически нормативи, то той не би се индексирал в Google, да не говорим за челно класиране. Техническата оптимизация е крайъгълният камък на добрата оптимизация и през 2024-та година.

Ако един уебсайт е изряден технически, то може да се продължи с работа по структурирането на страниците и тяхното съдържание. Вътрешната (ON page) отпимизация включва цялостната работа по съдържанието и структурирането на информацията в сайта и страниците му.

Освен да се променя и подобрява един сайт, то SEO може да се прави и извън него. Как? Най- общо казано, чрез популяризиране на даден сайт в мрежата (линк билдинг). Когато авторитетна медия като “Капитал”, да кажем, напише PR статия за Вашия сайт и компания, то това неминуемо ще има обществен отзвук и много хора ще посетят Вашия сайт. Това е ясен фактор за Google, че набирате скорост и неминуемо ще повиши позициите Ви.

Придобиването на релевантни и качествени линкове е най- мощния SEO фактор и през 2024.

… това са основните 3 вида SEO, които в себе си включват всички основни техники и възможности за работа по подобрението на органичното класиране.

Още видове SEO според вида ниша

Добрият SEO специалист трябва да използва персонален подход за всеки вид сайт и ниша. Нека Ви запознаем с видовете оптимизации, според тази класификация.

🚀 Класическо SEO или SEO оптимизация на сайт

Класическото SEO е похват, който е приложим за почти всеки тип сайт. За това и започваме с него. Ето и основните SEO опхвати в класическото SEO:

Разберете повече за класическото SEO и основните похвати в него от тази статия. А сега .. нека разгледаме SEO за онлайн магазини.

🚀 SEO за онлайн магазини

Всички похвати от класическото SEO са приложими и за онлайн магазините.

Но все пак онлайн магазините, особено тези с голям брой продукти (над 5000) са предизвикателство за всеки специалист/ екип. Определено трябват нишови познания, но ето някои похвати, които сработват за повечето онлайн магазини.

Цени за SEO оптимизация. Колко ще Ви струва SEO?

След като вече знаете как работи SEO, каква полза имате от него и видовете, то вероятно се питате каква е цената на SEO оптимизацията? Ето за какво ще имате нужда от бюджет в дългосрочен план.

Бюджети ще са нужни за:

👉 Проучване и стратегия

Tрябва добре да се премисли и планира целия процес, преди да се вземе решение как да се инвестира цялостния бюджет за SEO.

SEO проучванията и стратегия струват 1500.00 лева за малък български бизнес.

Tрябва добре да се премисли и планира целия процес, преди да се вземе решение как да се инвестира цялостния бюджет за SEO.

👉 Списване на ново съдържание

Без актуално, “свежо” и интересно ново съдържание във Вашия уеб сайт няма как да се индексират желаните ключови думи, камо ли да се класират. За това и съдържанието е основен разход в SEO.

Средна ставка: 10 стотинки на дума

Много фрийленсъри работят под тази ставка, но и много агенции, журналисти и профилирани специалисти биха Ви поискали в пъти повече. Ето примерни цени за основните видове съдържание:

Статия от 500 думи: около 50.00 лева.

PR статия, списана от журналист 300 думи: около 150.00 лева

Продуктово описание за е-магазин от 150 думи: около 15.00 лева

👉 Придобиване на линкове

Освен качествено съдържание, ще имате нужда и от линкове от авторитетни места.

Ръчни линкове - директории, бизнес каталози, обяви и др.

Средна цена: 12.00 лева на линк

Медийни линкове. PR и др.

Те варират значително спрямо големината на медията.

🥉 PR статия в малка медия: около 100.00 лева

🥈 PR статия в средна медия: около 600.00 лева

🥇 В голяма медия (като BTV): около 8000.00 лева.

👉 Teхническо SEO

Трябва да има кой да работи по техническите промени на Вашия сайт/ онлайн магазин и да имплементира препоръките от ръководещия проекта SEO експерт.

Цена на техническо SEO: Варира според технологията на Вашия сайт. Около 1200.00 лева/ мес. за малки до средни проекти.

👉 SEO управление

Разнородните SEO процеси изискват разпределение и следене на задачи. Следене как се спазва първоначално изготвената SEO стратегия. Повечето агенции, включително и ние работим с включена такса за отговорен SEO експерт. С него комуникирате. Той разпределя разнородните задачи.

Такса за акаунт: от 450 лева за малки проекти и може да надхвърли 4 цифрена сума за големи.

… след като вече знаете за какво ще са Ви нужни бюджети, нека разгледаме обобщени данни за стойността на SEO.

Цени за SEO на сайтове, според големината.

Цените за SEO на сайтове варират спрямо ставките на SEO специалиста/ агенциите, с която работите и техниките, които се подберат в стратегията за Вашия проект.

Стойностите тук са изцяло илюстративни и примерни и не трябва да се приемат като крайни. Окончателни бюджети, нужни за SEO може да се направят само след добро проучване и цялостна SEO стратегия.

🚀 SEO за локални, малки бизнеси

Това са бизнесите, които се борят за добро класиране в Maps резултатите и/или, чрез ключови думи, обвързани с дадена локация и малък уебсайт.

Започват от: 350.00 лева/ мес.

🚀 SEO за малки фирмени сайтове

Ако сте малка фирма, таргетираща до няколко стотин ключови думи на национално ниво…

Месечният Ви абонамент би бил от порядъка на 800.00 – 1200.00 лева/ мес.

🚀 SEO за средни бизнеси

Ако сте по- сериозен бизнес и имате богат продуктов/ услугов каталог и таргетирате няколко хиляди ключови думи…

Минималният бюджет, който би Ви бил нужен за SEO започва от 2000.00 лева/ мес.

🚀 SEO за големи бизнеси

Ако имате мрежа от обекти в цялата страна или притежавате друг тип “едър бизнес”, който таргетира множество ключови думи за класиране в търсачката

Бюджетирането е доста по- сложно, но да кажем , че варира от 4 до 6 цифрени суми на мессец.

Бюджетирането е доста по- сложно, но да кажем , че варира от 4 до 6 цифрени суми на мессец.

… може би тези стойности Ви стряскат? Цените за SEO не трябва да се приемат като разход, а като инвестиция с възвръщаемост. Или с други думи, ако инвестирате в SEO  хиляда лева сега, то те ще Ви се възстановят в пъти.

Цени за SEO на онлайн магазини.

Стойностите посочени тук са ориентировъчни и варират спрямо качеството на обслужващата Ви агенция и специалист, сложността на Вашата ниша и нивата на конкуренция.

🛒 Микро магазини – между 1 и 5 продукта. Минималният бюджет за SEO започва от 450.00 лева.

🛒 Малък магазин – с до 5000 продукта. От 2500.00 лева

🛒 Среден магазин –  с до 20 000 продукта. От 8000.00 лева

🛒 Голям магазин – с 20К + продукта. 5 цифрена сума.

🛒 Мултинационален е-магазин: от 4 до 6 цифрена сума.

… искате персонално бюджетиране за Вашия проект и сайт? Нека Ви представим нашите SEO услуги и техните цени. Работим с персонални оферти и индивидуален подход към всеки клиент и ниша.

SEO услуги от Linkbox.BG. Разумни цени.

Разгледайте нашите SEO услуги, ориентировъчните им цени и поискайте своята персонална оферта.

Искате да научите SEO? Ето ресурси, от които да започнете.

Цените за SEO от по- горе Ви се струват високи и искате да правите SEO самостоятелно?
Или пък искате да станете SEO специалист и имате нужда от ресурси за целите?

Подготвихме тези ресурси както за учащи се, така и за микро и малки предприятия, които не могат да отделят бюджежи за нужните оптимизации на своя сайт.

📙 SEO ресурси, от които може да започнете:

… вярваме, че тези 7 статии ще Ви помогнат да изучите SEO 🎓

Как се върши всяка задача в SEO?

Ето и нещо от “кухнята”. На начинаещите SEO специалисти в нашата агенция им предоставяме ясна документация

Намираме SEO SOP тулкит-а на ClickMinded за страхотен. Това е пакет от документация, която в ясни стъпки Ви обяснява как точно се извършва всяка дейност в SEO.

Проучване на ключови думи? Няма проблем!

Възможности за придобиване на линкове? Има ги в СОП-овете.

Абонирайте се за нашия блог и не пропускай полезна статия от света на SEO.

Ако искате още полезна информация на тема SEO, можете да се се абонирайте за нашия блог.

Търсите работа като SEO специалист?

Периодично отваряме работни позиции за стажанти, младши SEO специалисти и позиции за по- опитни. Искате да станете част от нашия екип?

Oще на тема SEO:

Обобщихме в често задавани въпроси ключови неща, касаещи темата “SEO”. Ако сте от най- любознателните и искате да разберете дори повече информация, тази секция е за Вас.

SEO (Search Engine Optimisation) или на български – оптимизация за търсачки.

Да кажем, че продавате “кожени якета”. Няколко хиляди души на месец търсят “кожени якета” в Google.  SEO или оптимизацията за търсачки е процесът по позициониране на Вашия уеб сайт в челото на Google, за да може търсещите “кожени якета” да си ги купят от Вас.

SEO е процесът по класиране на даден сайт в челото на Google или др. Търсачки.

Ако искате да извършим безплатен анализ и да Ви подадем персонална оферта, просто ни изпратете официално запитване на [email protected]

Най- общите стъпки в процеса са:

1. Намиране на подходящи ключови думи (КД) за Вашия сайт
2. Организация на КД и планиране на съдържание по тях.
3. Списване на съдържание и покриване на желаните КД.
4. Създаване на линкове към новото съдържание.
5. Следене на класирането и подобрения по съдържанието.
6. Още линкове.
7. Технически грижи за Вашия магазин/ сайт.

Това са основните стъпки.

Ако сте микро бизнес и търсите най- евтините варианти, то това са:
– работете сами по своето SEO;
– работете с freelancer;
– работете с малка агенция.

Ако сте малък до среден бизнес:
Изберете SEO агенция, която има доказуем опит във Вашата ниша.

Ако сте среден до едър бизнес:
Изберете SEO агенция с богата експертиза за Вашата ниша и достатъчен ресурс да поеме Вашия проект.

Имате въпрос или коментар, свързан с тази статия?

Благодарим Ви, че прочетохте нашата статия на тема SEO. Надяваме се Ви е била полезна.

Може да ни пишете на [email protected] с въпроси или коментари, свързани с тази статия. Ще се радваме да отговорим на всички въпроси, съвсем безплатно!

LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.

Разговори с клиенти:

Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.

Пишете ни по всяко време ✉