Kопирайтър - Блог-2

Копирайтър през 2022

Какво е копирайтър? – Значение.  Статия в две посоки – за тези, които търсят копирайтинг услуга и се интересуват от условия и цени. И за тези, които искат да станат копирайтъри и да си намерят работа. Пожелавам Ви приятно четене и дано тази статия Ви е полезна!

Дата на публикуване: 22.11.2021 г.  

Последно обновена: 23.11.2021 г.  

Ivan-Kolev-CEO-at-Linkbox-bg

Автор:
Иван Колев

Време за четене на статията

Време за четене:
8 минути

копирай и сподели

Запази и сподели: www.linkbox.bg/copywriter

Какво е копирайтър?

/Значение- професия/

Какво е копирайтър. Значение

Копирайтър (orig. – copywriter, content writer, SEO writer) е специалист, които планира, структурира и подготвя търговски, информативни и маркетингови текстове. Партнира си най- често със SEO специалисти, дизайнери и криейтив отдели, но може да срещнете и редица фрийленс копирайтъри. По професия най- често, копирайтърите са журналисти, лингвисти или филолози и се открояват с творческо мислене и умения в подготовката на текстове.

Копирайтърите отговарят за съдържанието в сайтовете и в маркетинговите кампании. 

Търсите копирайтър?

 Информация и цени зa услугата ни „Копирайтинг“, може да намерите тук. 

Копирайтинг услуги - Linkbox.BG ℠

Поръчани над 200 пъти!
4.4/5

Уменията на копирайтър и SEO копирайтър

След като вече знаете какво е копирайтър, искаме да покажем какви умения притежават този тип специалисти. Професионалния копирайтинг, винаги се съобразява с ранкинг SEO фактори и за това се нарича SEO копирайтинг – това е и услугата, която предлагаме ние. 

Класически копирайтър:

✓ Висока писмена грамотност

✓ Софтуерни познания – G. Docs, M. Office и др.

✓ Проучвателни и аналитични умения

✓ Нишови познания и експертиза

✓ Езици. Колкото се може повече.

✓ Умения за работа в екип

SEO копирайтър:

✓ Всички умения от класическия копирайтър

✓ Технически познания по HTML, WordPress  и др.

✓ Проучване на кл. думи и софтуерни познания.

✓ Познания по ON PAGE оптимизация

✓ Основни познания по дигитален маркетинг

✓ Умения за работа в дигитална среда

SEO копирайтингът е по- съвременния и актуален в интернет вариант.

Видове копирайтъри

Копирайтър е обобщаващ термин. В тази секция, ще се запознаем с основните работни позиции, които различните компании отварят за тази професия и ориентировъчната заплата за тях.

☞ SEO копирайтър- пише текстове за сайтове

Първият вид копирайтър е именно SEO копирайтъра. През 2022 всеки уеб сайт се нуждае от качествено, авторско, уникално, увлекателно съдържание. От това зависи до голяма степен успеха на целия уеб сайт. Или както се казва в света на маркетинга … „Съдържанието е Кралят в интернет“. SEO копирайтърът пише статии, подготвя продуктови страници, страници на услуги или друг тип страници в уеб сайтовете с цел класиране на ключови думи в търсачката или създаване на целеви страници за PPC, Google Ads кампании. Работи в тесен екип с дизайнери и криейтив отдел, както и с маркетинговият екип и SEO специалисти.

Заплата: 1000.00- 3000.00 лева.

☞ Продуктов копирайтър- подготвя описанието на продукти в е- магазини

Продуктовите копирайтъри пишат съдържание за продукти и онлайн магазини. Те са SEO копирайтъри, които съобразяват категориите в магазините и текстовете на продуктовите страници с ключови думи, които гарантират видимост и повече клиенти. Текстът в категориите, страниците и продуктите, трябва да 

Заплата: 800.00- 1400.00 лева.

☞ Копирайтър в социални мрежи - оптимизира и списва текстово съдържание

SEO копирайтърите или още наричани контент криейтъри, са специалисти с добри лингвистични познания, съчетани с ОN PAGE SEO познания. Те трябва да умеят да проучават добре съдържанието на конкурентни сайтове по ключови думи и да структурират и оформят добре своето съдържание, за да може то да отговори на изискванията на хората и Google  за дадена ниша. От 2021 е все по- важно съдържанието и за това този тип специалисти са много ценни. Тук обаче е и разковничето. SEO копирайтърите са добри в конкретни ниши. Те не могат да са специалисти едновременно в области като строително инженерство и медицина. За да списват хубави текстове, те трябва да разбират темите, по които се пише или в компромисния вариант, да работят в екип със специалисти в дадена област.

Заплата: 800.00- 1400.00 лева.

☞Копирайтър в медия- журналистиката все още е на мода

Това е може би най- стария вид длъжност в копирайтинга. Какво по- класическо от журналист, пишещ статии във вестник? Това понятие през 2022 вече обаче е съвсем различно нещо. Повечето и по- големите медии вече са … онлайн медиите. Този тип специалисти, трябва да имат добри маркетингови познания и да таргетират аудитории със своите статии. Преди всичко медийния бизнес, вече е рекламен бизнес. 

Заплата: 1000.00- 2000.00 лева.

☞ Нишов копирайтър- специалист в конкретна област

Все по- често компаниите търсят този тип копирайтъри. Знаете ли, че Google „проучава“ авторът на дадена статия и това влияе на класирането и от средата на 2021-ва? И в това има резон. Бихте ли се доверили на медицинска статия, която е писана от човек, който не е лекар? Именно нуждата от тясно специализирани познания в дадена област, доста често поставя бизнеса в условията да наеме специалист в тази област за копирайтинг работна позиция, а не журналист, да речем.

Обобщено – това е специалист, със задълбочени познания в дадена област като право, медицина, инженерство и др.

Заплата: 1500.00- 4000.00 лева.

☞Фрийленс копирайтър- работи по единични задачи.

За разлика от нишовите копирайтъри, фрийленс копирайтърите имат по- широки познания. Естествено в доста от случаите, задълбочените познания в дадена ниша е по- добрата опция. Но редица малки бизнеси или бизнеси с единични нужди от текст, се обръщат именно към фрийленс копирайтърите. Това е една от свободните професии, в които нямате шеф. Но истината е, че в същност имате много шефове. Всеки Ваш клиент. Тук копирайтърът, освен да впладее своята професия, трябва да има задълбочени познания по маркетинг, изразени комуникативни и сейлс умения. Да се грижи за собствените си поръчки и да осигурява своята ангажираност. Да бъде коректен в сроковете и да може да планира добре времето си. Проактивността е нещото, което откроява добрите фрийленс копирайтъри в платформи като – Upwork.com, Freelancer.com, Fiverr.com и други уеб платформи за свободни професии.

Заплата: 300.00- 2000.00 + лева.

☞Главен редактор - още наричан копирайт мениджър

Управлява целия копирайт екип. Взема важни решения за развитието на съдържанието на даден бранд. Решава какъв тип съдържание да се произвежда за уеб сайта, какво съдържание да се произвежда за социалното присъствие и изобщо планира цялостно процесите и описва „голямата картинка“. Тази длъжност задължително работи в тясна колаборация със SEO и дизайн специалисти. С търговски отдели и др. тип специалисти. Играе медиаторска функция и най- често има изразени комуникативни умения.

Заплата: 2000.00- 5000.00 + лева.

☞Криейтив директор - длъжност в големи компании

Криейтив директорът има широк спектър от познания, както в сферата на копирайтинга, така и в сферата на UX/UI, сайт архитектурата и цялостната бранд идентичност. Такива длъжности в големи компании доста често се дават на хора с изразени лидерски качества, много опит в криейтив услугите и най- важното … умения в стратегическото планиране за развитие на брандове и разбиването им на малки стъпки с цел разпределянето им по отдели. 

Заплата: 2500.00- 5000.00 + лева.

Заплатите за посочените позиции са ориентировъчни за България. 

Как се става копирайтър?

За да станете копирайтинг, трябва да умеете да пишете добре и да имате „дар слово“. Но само с талант не става. Трябва както обучения, така и практика. По- долу ще Ви покажем начините да станете копирайтър.

Подход
Скорост на учене
Лесно ли се учи?
Инвестиция на пари
Възможности за помощ
Практически умения
Копирайтинг курс
4/5
5/5
2/5
3/5
1/5
Собствен блог
4/5
2/5
4/5
1/5
5/5
Стаж във фирма
4/5
3/5
0/5
4/5
3/5
Фрийленс копирайтинг
3/5
2/5
2/5
1/5
5/5

Обобщено казано – копирайтинг познания се трупат по 4 начина. С  достатъчно количество курсове и теоретична подготовка. На принципа „проба-грешка“ в собствен блог. От опитни кадри по време на стаж. И от работа по малки единични копирайтинг задачи на фрийленс принцип. А Вие обичате теорията или сте по- скоро практик? Ако възнамерявате да ставате копирайтър, си отговорете на този въпрос. На база него, може да изберете някой от тези 4 пътя, предложени в тази секция.

Курсове за копирайтъри

Вероятно голяма част от Вас са тук, за да разберат повече за професията и в частност да получат съвети относно това „как се става копирайтър“, тема която развихме по- горе. Наясно сме, че за да Ви допуснат до стажантска или джуниър позиция, първо трябва да изкарате курсове и да се сертифицирате. Платените курсове са сертификати. Ето и най- добрите курсове за копирайтинг по- долу:

Linkbox.BG е в постоянно търсене на креативни копирайтъри, с познания в областта на SEO. Изпратете своето CV на посочените офис контакти,а ние ще го разгледаме!

Безплатна консултация 15 минути?

☎ +359 899 961 595 | ✉ о[email protected]