Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

SEO-специалист-БЛОГ-2.png

SEO специалист. SEO експерт. SEO мениджър.

Какво е да си SEO специалист? Как се става SEO специалист/експерт/мениджър? Ще получите отговорите на тези въпроси лично от мен – SEO експерт и създател на Linkbox.BG  ℠ . Статия, полезна за младежи, желаещи да станат СЕО oптимизатори, както и за собственици на сайтове, търсещи повече информация за SEO експерти. Пожелавам Ви приятно четене!

Дата на публикуване: 17.11.2021 г.  

Последно обновена: 30.01.2023 г.  

Статия-за-линкове-автор-Иван-Колев.-Всички-права-запазени-2021-3.jpg

Автор:
Иван Колев

време-за-четене-на-статия-линкове-2021-12-мин.png

Време за четене:
5 минути

копирай-и-сподели.png

Запази и сподели: www.linkbox.bg/SEO-specialist

Търсите SEO специалист?

Запазете час за безплатна 15 минутна консултация с наш SEO експерт. Не се колебайте! Няма какво да губите…

Може само да спечелите!

Какво е SEO специалист?

Kакво-е-SEO-специалист-SEO-експерт.png

SEO специалист  е човек, който периодично подобрява класирането на един или повече уеб сайтове, чрез разнородни по тип и характер техники. Някои основни дейности в работата на SEO специалиста са – подобрения по HTML кода на сайта. Подобрения по „здравето“ на сайта. Работа с ключови думи и текстове. Създаване на линкове и др.

Google взема под внимание над 300 SEO фактора. Това поражда и нужда от изключително широк спектър от дейности в SEO екипите.

Уменията на SEO експерт

След като вече имаме обща представа какво е SEO специалист, нека се впуснем в конкретните умения, които всеки SEO специалист трябва да има.

Начинаещи SEO специалисти:

✓ Да проучава ключови думи.

✓ Да има добро HTML 5 познание.

✓ Да умее да пише SEO текстове.

✓ Да умее да оптимизира страници по кл. д.

✓ Да познава добре интернет и места за линкове.

Напреднали SEO eксперти:

✓ Познания по техническо SEO

✓ Да прави цялостни SEO стратегии

✓ Да има солидни познания за Google ъпдейтите

✓ Да познава SEO процеса за конкретни ниши

✓ Да умее да фрагментира стратегиите си в ясни стъпки

Има 4 начина да се придобият тези умения. Нека се запознаем с това как се става SEO експерт!

Как се става SEO оптимизатор?

Да бъдеш SEO оптимизатор, е наполовина изкуство, наполовина наука. Трябва да имате широк спектър от познания в сферата на дигиталния маркетинг, както и всички умения, изброени по- горе. Сега ще Ви запозная с 4 начина, по които може да станете SEO специалист.

SEO се изучава в специалност Дигитален маркетинг в някои университети, включително и УНСС, но не го включваме като начин, по който да станете SEO оптимизатор, защото така или иначе след завършването си, ще трябва да извървите 1 или повече от тези 4 пътя така или иначе.

Видове SEO специалисти

SEO специалист е общо понятие. В компаниите, може да срещнете над 10 вида SEO оптимизатори, фокусирани в различна област на професията. Нека разгледаме най- популярните SEO длъжности на пазара и заплатите за BG.

☞ SEO стажант- Всеки започва от тук

SEO стажантите все още нямат фокус в познанията и уменията си. Най- често те правят SEO анализи, подготвят текстово съдържание за ключови думи с по- нисък приоритет. Правят линк билдинг в най- базовите сайтове – обяви,форуми, директории, каталози, коментари и др. Най- често стажантите имат ментор, който се грижи за тяхната специализация и развитие.

Заплата: 0- 1200.00 лева.

☞ SEO копирайтър - оптимизира и списва текстово съдържание

SEO копирайтърите или още наричани контент криейтъри, са специалисти с добри лингвистични познания, съчетани с ОN PAGE SEO познания. Те трябва да умеят да проучават добре съдържанието на конкурентни сайтове по ключови думи и да структурират и оформят добре своето съдържание, за да може то да отговори на изискванията на хората и Google  за дадена ниша. От 2021 е все по- важно съдържанието и за това този тип специалисти са много ценни. Тук обаче е и разковничето. SEO копирайтърите са добри в конкретни ниши. Те не могат да са специалисти едновременно в области като строително инженерство и медицина. За да списват хубави текстове, те трябва да разбират темите, по които се пише или в компромисния вариант, да работят в екип със специалисти в дадена област.

Заплата: 800.00- 2500.00 лева.

☞ SEO анализатор- събира данни и ги превръща в смислена информация

SEO анализаторите, използват аналитични софтуери като Google analytics, Google Search Console, Ahrefs, CrazyEgg и други, с цел да събира данни като… Посещения в сайта. Сегментиране на трафика по кл. думи. Класиране на кл. думи. Препоръки за промени по сайта и подобрения. Намира нови ключови думи и възможности за посетители в уеб сайта.

Заплата: 1500.00- 2500.00 лева.

☞ SEO консултант - познания и комуникативни умения

SEO консултантите имат цялостни SEO познания, но и нещо много ценно. Умението да комуникират с крайните клиенти и да свеждат сложните процеси в оптимизацията и терминологя, до нормалните хора така че да го разбират. Доста често SEO консултантите водят първичните разговори по нови запитвания.  Изготвят и представят месечни репорти на редовните клиенти.

Заплата: 2000.00- 4000.00+ лева.

☞ Линк билдър- популяризира сайтове в мрежата

Линк билдъра е СЕО специалист с добри познания за интернет пространството. Неговата водеща задача е да придобива линкове от други сайтове, водещи към Вашия сайт. Основно умение тук е да познава стотици, дори хиляди места, в които може да постави линк в полза на Вашия сайт или да придобие линк по друг начин. Повече за линковете и линк билдинг тук.

Заплата: 1500.00- 2500.00 лева.

☞ Технически SEO експерт- подобрява технически сайтове

Основен технически фактор в SEO е скорост за зареждане на уеб сайта. За да може оптимизатора да прави преки постъпления в оптимизацията на сайтове за скорост, то той трябва да бъде добър уеб разработчик, познаващ как работят сайтовете. На практика техническите SEO-та са най- близки до IT специалистите. Трябва да имат добри познания по JS, CSS, HTML, а понякога дори и по бекенд езици като C#, PHP  и др.  Познания в robot.txt, sitemap.xml, rich snippets и канонични линкове са задължителни.

Заплата: 2500.00- 3500.00 лева.

☞ SEO мениджър - ръководи и организира гореизброените позиции

До тук изброявахме видове специалисти – изпълнители. SEO мениджъра е специалист с богат опит, който може да помогне и насочи всички останали видове специалисти. Добрия SEO мениджър комуникира с целия екип, организира оперативки и разпределя задачи. Задава задачите на останалите разбираемо и добре сегментирано. Доста често мениджърите комуникират и с крайните клиенти.

Заплата: 2500.00- 3000.00+ лева.

☞ SEO директор - най- високата позиция в големи компании

Доста често големи компании като Найк правят SEO за различни пазари. Именно и за това имат редица екипи за всеки отделен пазар, състоящи се от гореизброените видове специалисти. Добрия SEO директор има върхови комуникативни умения и поглед над глобалната картинка, подплътени с много опит и задълбочени SEO познания. Умее да планира и разпределя SEO процеси и различни кампании в дългосрочен план. Тази позиция е характерна само за големи компании.

Заплата: Обвързана с % от цялостните резултати.

Заплатите за посочените позиции са ориентировъчни за България. В LinkedIn и др. международни сайтове, може да намерите “ fully remote“ позиции с доста по- високи заплати. Искате да достигнете до висока заплата от SEO? Започнете с един или повече курса! По- долу ще намерите такива.

Стани специалист с тези курсове

Вероятно голяма част от читателите тук са младежи, тръгнали по пътя да станат SEO специалисти. Ето някои полезни курсове, които подаваме на нашите младши- оптимизатори и стажанти.

Искате да започнете работа/ стаж при нас като SEO специалист? Изпратете ни CV на офис имейла ни!

Искате да се свържете с нас?

☎ +359 899 961 595 | ✉ оffice@Linkbox.BG