Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

линкове-икона-1.png

Линкове през 2024 . Всичко за тях.

Линкове или още наричани хиперлинкове, връзки, прератки и др. са основен SEO фактор и през 2023 г.. Какво е беклинк? Как се създават ? И най- ценното … актуални места за линкове в България. Безплатни сайтове за обяви и още много друга полезна информация.

Пожелавамe Ви приятно четене!

  • Дата на публикуване: 03.08.2023 г.  
  • Последно обновена: 19.09.2024 г. 
Автор-на-статия-Ключови-думи-2022.jpg

Автор:
Иван Колев

Ключови-думи-време-за-четене-на-статията.png

Време за четене:
8 минути

копирай-и-сподели.png

Запази и сподели: www.linkbox.bg/linkove

Видове линкове

Преди да разберем как линковете влияят на класирането в Google, нека се запознаем с различните видове линкове. Делим ги на няколко типа. Според това на къде водят – на външни и вътрешни препратки.

Външни линкове

Външните препратки са препратки от един уеб сайт към друг. Именно те са с най- голяма тежест в SEO. Google възприема Вашия сайт за популярен, когато другите сайтове го споменават и линкват.

Вътрешни линкове

Вътрешните препратки са навигацията между страниците на един уеб сайт. Ако страниците Ви са добре структурирани с кл. думи и лесни за навигация, това също помага в SEO и класирането Ви.

Входящи връзки

Линк, който идва от външен сайт към нашия – наричаме входящ линк. Именно за такива линкове се борим в SEO по време на линк билдинг процеса.

Изходящи връзки

Изходящ е линкът, който води от нашия уеб сайт на други сайтове. Изх. линкове имат минорна роля в SEO за нас и основна – за сайта, на който даваме линк.

Линковете също така могат да се делят по вид спрямо в какъв тип уеб сайт са поставени – форумни линкове, медийни линкове, линкове в сайтове за обяви и др. Нека обаче оставим това за по- късен етап, след като разберете как точно линковете влияят не SEO и някои добри практики в изграждането им.

Защо линковете са важни в SEO?

Входящите линкове са основен SEO фактор по официални статистики. Ако имате релевантни линкове от други сайтове, това е своеобразен „вот“ в очите на Google относно съдържанието, публикувано от Вас. За това и търсачките са по- склонни да класират съдържание (страница) от сайта Ви, когато други сайтове ви линкват.

Обобщено казано- Google класира по- горе страници с повече и по- качествени линкове.

Макар и да казваме, че входящите връзки са водещ фактор през 2023 в Google класирането, те в същност не са нещо ново. Различните онлайн бизнеси се опитват да си набавят линкове от други сайтове близо 10 години. Линковете са основата на първия Google алгоритъм – PageRank. Google рядко разкриват факторите, на база които алгоритъмът им работи. Но относно линковете, дори имат официално изявление. Не всички линкове обаче са добри за Вашия уеб сайт. Търсачките не обичат да бъдат манипулирани и ако преоптимизирате уеб сайта си с много и некачествени линкове, може дори да отнесете наказание, а не да стигнете до челото на G.

Нека разгледаме някои добри SEO практики относно линковете …

Полезни и вредни линкове

Да видим основните случаи в които линковете помагат и вредят на Вашето класиране. В тази секция ще поместим всички добри и лоши практики, актуални към настоящия момент.

Полезни когато:

✓ са натурални и смислени;

✓ са публикувани на релевантни места;

✓ са от сайтове с добра репутация;

✓ описват на къде водят, чрез текст – препратка;

✓ са публикувани в страница без мн. други линкове

✓ се появяват равномерно във времето

✓ са полезни за хората, по конкретната в страницата тема

Вредни когато:

Х са спамерски и не на място;

Х са в сайтове, които нямат общо с нашия;

Х идват от „съмнителни“ сайтове;

Х са голи линкове, без пояснение.

Х са публикувани в страници с хиляди линкове;

Х ги придобиваме изведнъж- за ден.

Х не помагат с нищо на читателя в конкретна страница.

След като вече знаем кои са добрите и лошите практики, нека поговорим за процеса на създаването им.

Придобиване на линкове и цени

Вече знаем , че линковете са едно от най- полезните неща в SEO. Но как да ги получим? Процесът на създаване на линкове в различни сайтове се нарича линк билдинг. Линк билдингът е основния метод, чрез който редица сайтове придобиват линкове от други сайтове. Повече за линк билдинг, може да научите тук.

А сега нека се запознаем с раличните методи за придобиване на линкове:

☞ Линк Билдинг - когато ние ги създаваме.

Първият и основен начин  за придобиване на беклинкове е когато ние ги създаваме. Линкове може да се създават в:

✓ Бизнес каталози

✓ Сайтове тип директории

✓ Сайтове за обяви

Форуми и сайтове за дискусии

Коментари под блог и медийни статии

В профили, регистрирани в различни сайтове

Това са основните места, по които сами можем да създадем линкове за нашия уеб сайт. Линк билдингът е техниката, която се препоръчва за малки бизнеси .

Цени: 0- 10 лв . / линк, еднократно. Meсечни абонаменти по 2-5 лева.

☞ Медийна и др. реклама - платени беклинкове в банери и PR статии.

Закупуването на линкове е рестриктирана практика от Google. Големият брат изрично забранява закупуването на беклинкове в документацията си. Въпреки това редица медии и афилиейт сайтове продават  линкове, защото Google няма как да проследи и потвърди това. Медийните линкове от авторитетни за България медии като НОВА, БТВ, Спортал.БГ и др. са едни от най- качествените, но и скъпи линкове , които даден уеб сайт може да си позволи. Да вземем за пример медията – КАПИТАЛ. За публикуването на статия при тях, която да съдържа линк към Вашия уеб сайт, може да заплатите над 5000 лв. В сайт като ФЛАНГМАН пък, която е средна медия – цените са около 500 лева. Освен статии в различни медии, може да закупите рекламно пространство за банер от редица рекламни сайтове и да поместите линк в банера. 

Медийните и рекламните линкове се дават от рекламодателя и не ги изграждаме ние. Този тип линкове се препоръчват за средни и големи бизнеси и за жалост са скъпи за малки уеб сайтове и стартиращи компании.

Цени: 20- 1000+ лева/ линк, еднократно или за период

☞ Аутрийч беклинкове- Комуникираме с други сайтове и искаме препратки към нашия.

Аутрийч е техника за придобиване на линкове, в която комуникираме с други сайтове за да ни дадат линк. Тук не създаваме линкът сами както при линк билдингът, а водим кореспонденция с администраторите на уеб сайтове. Този тип линкове е може би най- хубав. Доброволно автор на сайт Ви дава линк.  Скоро ще публикуваме статия на тема аутрийч, за да разберете по- конкретно как се води комуникацията и какъв е пътя в придобиването на авторски линк от друг сайт.

Аутрийч беклинковете са най- близки до естествените. Препоръчваме да придобивате линкове по този начин.

Цени: месечна заплата на служител - около 1400 лв/ мес. , без данъци

☞ Естествени линкове- не правим нищо за тях

Ако в уеб сайта си имаме наистина добро съдържание, то другите сайтове говорят за него. Нека дадем пример с Wikipedia. Само по себе си Wikipedia не прави никакви постъпления да получава линкове. Въпреки това е един от най- линкваните в мрежата сайтове. Защо? Защото Wikipedia ни дава изключително полезна информация по най- различни теми и искаме да споделим тази информация с нашите читатели. Така и Вашия уеб сайт ако публикува изключително полезна информация, то други сайтове ще Ви дават препратки без да полагате усилия за това.

Фокусирайте се в създаването на полезно съдържание в сайта си и други сайтове ще споменават сайта Ви.

Цени: безплатно. Инвестицията е в съдържание.

След като вече знаем основните начини за придобиване на линкове,  вероятно вече се чудите къде точно може да публикувате линк към своя уеб сайт. По- долу ще Ви дадем безплатни места за линкове.

Места за безплатни линкове в България

В тази секция ще разгледаме водещи места, в които може да публикувате линк към своя сайт, продукт, услуга или друго и да подобрите класирането им в Google.

☞ Връзка към сайта в обяви- вземете безплатен линк от тези сайтове.

Преди да разгледаме списък с безплатни сайтове за обяви в България, имайте предвид, че най- големите сайтове като OLX – не позволяват публикуването на линк в тях. Други пък като Bazar.BG позволяват публикуването на линк само за PREMIUM профили. Трети- по- малки сайтове за обяви, като Moreto.NET пък позволяват публикацията на обява, съдържаща линк. Именно тук ще Ви дадем няколко уеб сайта, в които безплатно може да публикувате както обява, така и линк в нея.

10 сайта за безплатни обяви с линк:

moreto.net

myvarna.info

grad.bg

bezplatno.net

zor.bg

webobiavi.com

obiavi-online.com

burzo.net

bg-zone.net

topobiavi.info.

Teствайте новите си познания в посока линкове и публикувайте първите си обяви с линк в тези 10 сайта. Ще се радваме да споделите с нас как това е повлияло на класирането Ви в Google. Вижте пълен списък с всички сайтове за обяви в България тук.

☞ Форумни препратки- осигурете си присъствие там където хората говорят.

Форумните препратки са добър начин да популяризираме своя уеб сайт. Тук е важно да запомните. Не спамете форумите! Подбирайте внимателно темите, в които ще линкнете своя сайт и го направете натурално. Ако някой пита за добър обущар в София е логично да публикувате линк за обущарски уеб сайт. Нали? Тук е и тънкостта. Трябва да намерите форуми, в които се говори за Вашите продукти/ услуги. Как става това? Напишете в Google следното нещо:

кл. дума + форум

Пример:

Да кажем, искаме да създадем линк на тема „хамалски услуги“. Нека да напишем в Google „хамалски услуги форум“. Или още по- добре. „Препоръчай хамалски услуги форум“.

Както може да видите, в редица форуми се пита за препоръка за хамалски услуги. Може да влезнете и да дадете своята препоръка за уеб сайта който искате да линкнете. Направете го естествено и смислено, а не спамерски, ако не искате администраторите да изтрият Вашия линк. Мислете, преди да действате с този тип линкове.

☞ Директории - вземете препратка от релевантни директории.

Директориите най- общо са списъци с уеб сайтове и фирми, категоризирани по предмет на дейност. Макар и да нямат голяма тежест, те все пак помагат, особено ако нямате бюджет за платени линкове. Как да намерим директории, в които да публикуваме препратка към своя уеб сайт и повече информация за своя бизнес? Нека пак потърсим директории в G с:

кл. дума + директория

Пример:

Нека отново използваме за пример транспортната ниша и в частност кл. дума ХАМАЛИ.

4 900 резултата. Тук може да линкнете сайта си на много места. Не е никак лоша идея все пак да внимавате с количеството линкове. Както казахме- всичко трябва да изглежда естествено . Създавайте равномерно линковете си в директории и се заредете с търпение. Редица Български директории не работят добре и сайтовете дават грешки.

Внимавайте в създаването на линкове към Вашия уеб сайт и при възможност се допитайте до специалист. Ще се радваме да Ви консултираме относно линк билдинг и да изготвим стратегия в ясни за изпълнение стъпки.

ЧЗВ и полезна информация

Ако имате профил в Google Search Console-  софтуер, който следи посетителите Ви от Google Search резултатите, може да използвате него. Ето къде да намерите тази информация.

Ако ли пък нямате GSC или пък искате да видите линковете на Ваш конкурент – може да използвате следния инструмент на Нийл Пател – уберсъджест.

Винаги може да се обърнете към нас за това. Ако искате да се справите сами – прочетете тази статия.

Не може да правите линкове безразборно. Първата стъпка е да проучите конкуренцията и да видите къде е летвата в момента. Няма смисъл да правите стотици линкове, ако не сте в конкурентна ниша и Вашите конкуренти имат едва по 20 линка. Нали така? За това и е важно да проучим конкуренцията, преди да започнем да правим линкове. Също е и много важно къде точно ще правим линкове и кога. Всичко това подлежи на планиране. Допитайте се до нас относно тези въпроси.

Най- силните линкове са авторските линкове от авторитетни сайтове. Също и платените линкове от големи медии. Също и образователните линкове от университети/ училища.

Вие сами определяте рекламните си бюджети. Линковете са само един от SEO факторите, които трябва да оптимизирате. Обсъдете бюджета си със SEO специалиста, който ръководи проекта. 

За малки дирми – поне 200.00лв/ мес

За средни фирми – поне 1000.00 лв. /мес

За големи фирми – поне
3000.00 лв/ мес.

Тези стойности са ориентировъчни.

Искате помощ от SEO специалист ?

☎ +359 899 961 595 | ✉ о[email protected]