LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
В тази статия ще Ви запознаем с всички аспекти и видове външна реклама за достигане до най-голяма аудитория.
Всеки бизнес има нужда от правилен подход с подходящ вид външна реклама. Научете се да използвате предимствата на нашето време и постигайте резултати в сферата си на дейност.
Автор:
Главен редактор:
Запази и сподели:
https://linkbox.bg/vanshna-reklama/
Днес изглежда по-голямата част от маркетинга е насочен към дигиталното пространство.
Въпреки това традиционната външната реклама остава една от най-ефективните форми за позициониране на малки и големи предприятия. През последните няколко години тя дори отбелязва значителен растеж.
Защо е така?
Тя е насочена към потребители извън своите домове, на публични места или на път. Тази реклама се различава съществено от излъчваната по електронните медии, печатната и онлайн рекламата. Външната реклама най-често е под формата на билбордове, рекламни табели, рекламни табла, плакати и транспортна реклама, но има и други ефективни видове.
Нека разгледаме всички варианти за външна реклама, които се използват в днешно време от глобален мащаб.
Днес билбордът е най-разпознаваемият вид външна реклама. Той са разполага в зони с интензивен трафик, на скоростни пътища или големи кръстовища, където ще бъде забелязан от множество хора с различни интереси и ще таргетира различна аудитория.
Има няколко вида билбордове:
Стандартният и най-разпространен формат с размери 4 х 3 м.
Цените за наем на билборд тип “Пиза” започват от 400 лева за 14 дни в София, 200 лева в Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Плевен, както и около 120 лева на високоскоростни пътища и магистрали, а сумите могат да достигнат няколко хиляди.
С размерите на стандартния билборд, който има скрол система, която съдържа повече от една реклама. Това позволява на няколко фирми да наемат пространството едновременно. Цените на скролерите са по-ниски спрямо тези на 'Пиза' билбордовете, защото пространството е споделено. Началната цена е около 350 лева за София, 200 лева за Пловдив и другите големи градове. Скролерите не се поставят върху пътни мрежи и магистрали.
Той заменя хартиените и виниловите постери с LED екрани и изцяло дигитално управление. Това е началото и на дигиталната външна реклама, както вече е известна. Цените за наем на 'Лед' билборд започват от 550 лева за 14 дни в София, Пловдив и Варна. За останалите населени места началната цена излиза по-ниска.
Те представляват билборд в много по-голям размер. Височината на крака започва от 8 метра и може да достигне много повече. Това позволява на рекламата да бъде видяна от далеч и да бъде по-обхватна и лесно забележима. Мегабордовете са по-скъпи заради големите им размери – започват от 800 лева за София и около 300 лева на пътни връзки и магистрали.
Рекламните табели могат да бъдат светещи или несветещи и обикновено са указателни или информационни. Те могат да се поставят на много различни места, в зависимост изцяло от вашето желание. Цените на рекламните варират спрямо големината, материала от който са направени и допълнителните екстри като LED осветление и др. Например, Burjoazia.BG предлагат разнообразни метални рекламни табели с цени: Размер: 50 х 67 см. - Едностранна – 130 лв. - Двустранна – 160 лв. Размер: 60 х 80 см. - Едностранна – 160 лв. - Двустранна – 210 лв. Размер: 67 х 100 см. - Едностранна – 180 лв. - Двустранна – 230 лв.
Фасадната реклама обикновено е с големи размери и се позиционира на самата сграда на фирмата или кооперацията. Въпреки това има много места, които се отдават под наем и могат да бъдат от полза, ако таргет-потребителите Ви са от района. Цената на фасадната реклама в София варира в зависимост от местоположението, големината, материала и осветлението (ако решите да има такова). Например, цената във фирма Artzone.BG за фасадна реклама от винил с големина 3м х 1м е 240 лв. с включена изработка и монтаж (без осветление). Ако, искате да добавите LED осветление, то цената се покачва с още 240 лв. Колкото по-голяма искате да бъде Вашата фасадна реклама, толкова повече се увеличава цената.
Те се използват главно за предстоящи събития и EVENT маркетинг. Плакатите таргетират местната аудитория с постери, които са видими както за автомобилния трафик, така и за пешеходците. Чрез поставянето на множество от тях на стратегически места се повишава осведомеността за събитието. Те обикновено са по-евтин вариант за външна реклама, но се печатат в много по-голямо количество. 1000 бр. плакати на гланцова хартия – едностранно и пълноцветно с р-ри 32,6 х 47,6 см излизат на стойност от 257 лв. с ДДС.
Тя е един от най-разпространените типове на външна реклама. Ще я срещнете върху автобуси, коли и камиони. Метро рекламата също заема голям дял в транспортната реклама. Чрез нея се увеличава осведомеността за марката. Цените за транспортна и метро реклама зависят изцяло от местоположението и фирмата. Цената за пътно превозно средство в София започва от 70 лв./ месец без ДДС за площ от 2 м х 0,6 м. (едностранно).
Широкоформатна печатница, специализирана в производството и монтажа на материали за брандинг и външна реклама в София.
Предлага: Билбордове, мегабордове, ситилайтове, фасадна реклама и още много други услуги.
Град: София
Адрес: ул. „Витиня“ 33Г, 1517 кв. Васил Левски
Това са едни от най-известните копирни центрове в София, които предлагат много повече печатни и принт услуги, отколкото повечето хора предполагат.
Предлагат: Широкоформатен печат, плакати и постери и довършителни дейности.
Град: София
Адрес: ул. „акад. Жак Натан“ 7A, 1700 Студентски Комплекс
Създадени през 2003 година, J-Point се фокусират върху производството на приложения за външна и вътрешна реклама в областта на дигиталния широкоформатен печат.
Предлагат: Билбордове, мегабордове, калкани, ситилайтове, транспортна реклама, тотеми, флагове и фасадна реклама;
Град: София
Адрес: ул. „Иван Маринов Йончев“ 14, 1510 НПЗ Хаджи Димитър
Рекламната агенция е основана през 1993 година и с годините трупа опит в проектирането и изработката на широк спектър от рекламни изделия.
Предлага: Изработка на рекламни тотеми и табели, както и брандиране на обекти и автомобили;
Град: Пловдив
Адрес: ул. „Орловец“ 7А, 4006 Източна промишлена зона
Eдни от пионерите в областта на широкоформатния печат и външната реклама в Пловдив.
Предлагаt: Билбордове и мегабордове, ситилайтове, калкани, брандиране на обекти, автомобили и други;
Град: Пловдив
Адрес: ул. Коматевско шосе Динките, 4000
Студиото е на пазара от 2008 година насам.
Предлага: Транспортна реклама, изготвяне на табели, рекламни табла, брандиране и облепяне на фасади и офиси.
Град: Варна
Адрес: ул. „Никола Кънев“ 22, 9000 Христо Ботев
рекламна агенция, която предлага външна реклама във Варна.
Предлага: Рекламни табла, облепяне на витрини, знамена, флагове и други;
Град: Варна
Адрес: ул. ‘Васил Друмев 25’, 9002
Фокусира се върху транспортна и външна реклама в Бургас.
Предлагат: Рекламни табели, билбордове, оформление на витрини, брандиране на автомобили и други;
Град: Бургас
Адрес: ул. „Георги Кирков“ 11А, 8000 Бургас Център, Бургас
Рекламна агенция за външна реклама в град Русе
Предлага: Обемни букви и знаци, ситилайтове, светещи и рекламни табели, табла и надписи, стикери и надписи от самозалепващо се фолио и брандиране на автомобили, магазини, витрини, офиси;
Град: Русе
Адрес: ул. ‘Тракция 10’, 7000
широкоформатна печатница, с концептуално развитие в различни направления.
Предлага: Билбордове, рекламни табла, табели, обемни букви;
Град: Стара Загора
Адрес: ул. „Цар Иван Шишман“ 123, 6000 кв. Васил Левски
Стратегията е необходима за максимален ефект от рекламата Ви. Следвайте тези отправни точки за успешно създаване на стратегия която ще Ви носи повече интерес, а от там – клиенти.
Както при всеки тип реклама, най-важната стъпка е да си изясните какво целите да постигнете. Дефинирайки конкретни и измерими цели, Вие ще поставите добро начало за последващите стъпки в стратегията и изпълнението на рекламната си кампания. Така ще имате ясна представа какво можете да очаквате като резултат.
Кой е вашият таргет клиент? Вземете предвид кой ще се ангажира с рекламата ви. Помислете как бихте искали да реагирaт тези, които я видят. Добрата реклама е тази, която се запомня и мотивира потребителя да предприеме действие. Ако искате да извлечете максимума от нея, трябва да обмислите внимателно тези особености.
Локацията и геотаргетирането са от основно значение. Колкото по-голям поток от хора минава през избраната локация на външна реклама, толкова по-добре. Поради тази причина молове, автобусни спирки, метростанции и градски площади се превърнаха в силно предпочитани места за поставяне на рекламни материали.
Най-важната част от бюджета ви за реклама е тази за нейния наем. След като сте определили локацията, на която искате да разположите рекламните си материали, изчислете внимателно колко ще ви струва това. Разгледайте различни варианти и заложете бюджет, в който да вместите рекламата си.
Освен бюджет за наем на пространствата, на които ще се разполага Вашата нова реклама, заделете сума и за брандирането на вашия офис или фирма. Това може да включва фасадна реклама, ако се разполагате в по-голяма сграда, рекламни знамена и флагове или дори табела/ тотем пред офиса ви.
За да е максимално ефективна и привлекателна вашата реклама, се доверете на професионалисти за направата ѝ. Списъкът от фирми по-горе ще ви бъде полезен при избора на рекламна агенция.
Външната реклама предоставя начин за повишаване на осведомеността на марката. Тя може да достигне голям обхват в рамките на пазара. Най-важното при нея е разположението й, както и ясното послание, което ще комуникирате.
Въпреки това външната реклама има и няколко ограничения — тя предава ограничена информация. Ефективността ѝ не може да бъде измерена лесно и фокусът ѝ е ограничен. Всичко това може да бъде предотвратено при създаването на една дигитална реклама, която предава нужната информация, лесно измерима е и се насочва към желаната аудитория, без да губи пари, таргетирайки друга публика.
Тя е насочена към потребители извън своите домове, на публични места или на път. Тази реклама се различава съществено от излъчваната по електронните медии, печатната и онлайн рекламата. Външната реклама най-често е под формата на билбордове, рекламни табели, рекламни табла, плакати и транспортна реклама, но има и други ефективни видове.
Външната реклама винаги е по-неефективна, но в мащабна кампания е полезна форма на комуникация с цел повишаване на информираността за марката.
Искате най-ефективната стратегия за бизнеса Ви, когато става дума за външна реклама?
Ние от Linkbox.BG изготвяме професионални нишови стратегии за външна реклама. Една стратегия обхваща и включва най-резултатните за сферата Ви на дейност видове външна реклама спрямо локацията и последователност на използване за постигане на максимални резултати.
Комбинацията от външна и дигитална реклама определено води най-много ползи в изпълнението на заложените цели.
Възможността за популяризиране на кампания, марка или нов продукт или услуга чрез външна реклама е голяма и обхваща много демографски групи. Въпреки това е добре да подкрепим усилията си с дигитална реклам, която ще бъде насочена изцяло към таргет аудиторията ви.
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉