Външна реклама в България.
Видове и цени за 2023 г.

В тази статия ще Ви запознаем с всички аспекти и видове външна реклама за достигане до най-голяма аудитория.

Всеки бизнес има нужда от правилен подход с подходящ вид външна реклама. Научете се да използвате предимствата на нашето време и постигайте резултати в сферата си на дейност.

  • Дата на публикуване: 17.05.2022 г.  
  • Последно обновена: 04.10.2023 г.  
digitalna-reklama-avtor-petya

Автор:

Петя Якова

Василена Николова -редактор-01

Главен редактор:

Василена Николова

копирай-и-сподели

Запази и сподели: 
https://linkbox.bg/vanshna-reklama/

Днес изглежда по-голямата част от маркетинга е насочен към дигиталното пространство.

Въпреки това традиционната външната реклама остава една от най-ефективните форми за позициониране на малки и големи предприятия. През последните няколко години тя дори отбелязва значителен растеж.

Защо е така?

Тя е насочена към потребители извън своите домове, на публични места или на път. Тази реклама се различава съществено от излъчваната по електронните медии, печатната и онлайн рекламата. Външната реклама най-често е под формата на билбордове, рекламни табели, рекламни табла, плакати и транспортна реклама, но има и други ефективни видове.

Видове и цени за външна реклама

Нека разгледаме всички варианти за външна реклама, които се използват в днешно време от глобален мащаб. 

Билборд реклама

Днес билбордът е най-разпознаваемият вид външна реклама. Той са разполага в зони с интензивен трафик, на скоростни пътища или големи кръстовища, където ще бъде забелязан от множество хора с различни интереси и ще таргетира различна аудитория.

Има няколко вида билбордове:

Пиза

Стандартният и най-разпространен формат с размери 4 х 3 м.

Цените за наем на билборд тип “Пиза” започват от 400 лева за 14 дни в София, 200 лева в Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Плевен, както и около 120 лева на високоскоростни пътища и магистрали, а сумите могат да достигнат няколко хиляди.

Скролер

С размерите на стандартния билборд, който има скрол система, която съдържа повече от една реклама. Това позволява на няколко фирми да наемат пространството едновременно.

Цените на скролерите са по-ниски спрямо тези на 'Пиза' билбордовете, защото пространството е споделено. Началната цена е около 350 лева за София, 200 лева за Пловдив и другите големи градове. Скролерите не се поставят върху пътни мрежи и магистрали.

Лед/ LED

Той заменя хартиените и виниловите постери с LED екрани и изцяло дигитално управление. Това е началото и на дигиталната външна реклама, както вече е известна.

Цените за наем на 'Лед' билборд започват от 550 лева за 14 дни в София, Пловдив и Варна. За останалите населени места началната цена излиза по-ниска.

Мегаборд

Те представляват билборд в много по-голям размер. Височината на крака започва от 8 метра и може да достигне много повече. Това позволява на рекламата да бъде видяна от далеч и да бъде по-обхватна и лесно забележима.

Мегабордовете са по-скъпи заради големите им размери – започват от 800 лева за София и около 300 лева на пътни връзки и магистрали.

Рекламни табели

Рекламните табели могат да бъдат светещи или несветещи и обикновено са указателни или информационни. Те могат да се поставят на много различни места, в зависимост изцяло от вашето желание.

Цените на рекламните варират спрямо големината, материала от който са направени и допълнителните екстри като LED осветление и др.

Например, Burjoazia.BG предлагат разнообразни метални рекламни табели с цени:

Размер: 50 х 67 см. - Едностранна – 130 лв. - Двустранна – 160 лв.

Размер: 60 х 80 см. - Едностранна – 160 лв. - Двустранна – 210 лв.

Размер: 67 х 100 см. - Едностранна – 180 лв. - Двустранна – 230 лв.

Фасадна реклама

Фасадната реклама обикновено е с големи размери и се позиционира на самата сграда на фирмата или кооперацията. Въпреки това има много места, които се отдават под наем и могат да бъдат от полза, ако таргет-потребителите Ви са от района.

Цената на фасадната реклама в София варира в зависимост от местоположението, големината, материала и осветлението (ако решите да има такова).

Например, цената във фирма Artzone.BG за фасадна реклама от винил с големина 3м х 1м е 240 лв. с включена изработка и монтаж (без осветление). Ако, искате да добавите LED осветление, то цената се покачва с още 240 лв.

Колкото по-голяма искате да бъде Вашата фасадна реклама, толкова повече се увеличава цената.

Плакати

Те се използват главно за предстоящи събития и EVENT маркетинг. Плакатите таргетират местната аудитория с постери, които са видими както за автомобилния трафик, така и за пешеходците.

Чрез поставянето на множество от тях на стратегически места се повишава осведомеността за събитието. Те обикновено са по-евтин вариант за външна реклама, но се печатат в много по-голямо количество.

1000 бр. плакати на гланцова хартия – едностранно и пълноцветно с р-ри 32,6 х 47,6 см излизат на стойност от 257 лв. с ДДС.

Транспортна реклама

Тя е един от най-разпространените типове на външна реклама. Ще я срещнете върху автобуси, коли и камиони. Метро рекламата също заема голям дял в транспортната реклама. Чрез нея се увеличава осведомеността за марката.

Цените за транспортна и метро реклама зависят изцяло от местоположението и фирмата. Цената за пътно превозно средство в София започва от 70 лв./ месец без ДДС за площ от 2 м х 0,6 м. (едностранно).

Топ 10 Фирми за външна реклама
в София, Пловдив, Варна и страната

Широкоформатна печатница, специализирана в производството и монтажа на материали за брандинг и външна реклама в София. 

Предлага: Билбордове, мегабордове, ситилайтове, фасадна реклама и още много други услуги.

Град: София
Адрес: ул. „Витиня“ 33Г, 1517 кв. Васил Левски

Това са едни от най-известните копирни центрове в София, които предлагат много повече печатни и принт услуги, отколкото повечето хора предполагат. 

Предлагат:  Широкоформатен печат, плакати и постери и довършителни дейности.

Град: София
Адрес: ул. „акад. Жак Натан“ 7A, 1700 Студентски Комплекс

Създадени през 2003 година, J-Point се фокусират върху производството на приложения за външна и вътрешна реклама в областта на дигиталния широкоформатен печат. 

Предлагат: Билбордове, мегабордове, калкани, ситилайтове, транспортна реклама, тотеми, флагове и фасадна реклама;

Град: София
Адрес: ул. „Иван Маринов Йончев“ 14, 1510 НПЗ Хаджи Димитър

Рекламната агенция е основана през 1993 година и с годините трупа опит в проектирането и изработката на широк спектър от рекламни изделия.

Предлага: Изработка на рекламни тотеми и табели, както и брандиране на обекти и автомобили;

Град: Пловдив
Адрес: ул. „Орловец“ 7А, 4006 Източна промишлена зона

Eдни от пионерите в областта на широкоформатния печат и външната реклама в Пловдив. 

Предлагаt: Билбордове и мегабордове, ситилайтове, калкани, брандиране на обекти, автомобили и други;

Град: Пловдив
Адрес: ул. Коматевско шосе Динките, 4000

Студиото е на пазара от 2008 година насам. 

Предлага: Транспортна реклама, изготвяне на табели, рекламни табла, брандиране и облепяне на фасади и офиси.

Град: Варна
Адрес: ул. „Никола Кънев“ 22, 9000 Христо Ботев

рекламна агенция, която предлага външна реклама във Варна. 

Предлага: Рекламни табла, облепяне на витрини, знамена, флагове и други;

Град: Варна
Адрес: ул. ‘Васил Друмев 25’, 9002

Фокусира се върху транспортна и външна реклама в Бургас. 

Предлагат: Рекламни табели, билбордове, оформление на витрини, брандиране на автомобили и други;

Град: Бургас
Адрес: ул. „Георги Кирков“ 11А, 8000 Бургас Център, Бургас

Рекламна агенция за външна реклама в град Русе

Предлага: Обемни букви и знаци, ситилайтове, светещи и рекламни табели, табла и надписи, стикери и надписи от самозалепващо се фолио и брандиране на автомобили, магазини, витрини, офиси;

Град: Русе

Адрес: ул. ‘Тракция 10’, 7000

широкоформатна печатница, с концептуално развитие в различни направления. 

Предлага: Билбордове, рекламни табла, табели, обемни букви;

Град: Стара Загора
Адрес: ул. „Цар Иван Шишман“ 123, 6000 кв. Васил Левски

Стратегия за външна реклама

Стратегията е необходима за максимален ефект от рекламата Ви. Следвайте тези отправни точки за успешно създаване на стратегия която ще Ви носи повече интерес, а от там – клиенти.

Дефинирайте своите цели

Както при всеки тип реклама, най-важната стъпка е да си изясните какво целите да постигнете.

Дефинирайки конкретни и измерими цели, Вие ще поставите добро начало за последващите стъпки в стратегията и изпълнението на рекламната си кампания.

Така ще имате ясна представа какво можете да очаквате като резултат.

Определете своята аудитория

Кой е вашият таргет клиент? Вземете предвид кой ще се ангажира с рекламата ви. Помислете как бихте искали да реагирaт тези, които я видят.

Добрата реклама е тази, която се запомня и мотивира потребителя да предприеме действие. Ако искате да извлечете максимума от нея, трябва да обмислите внимателно тези особености.

Локация

Локацията и геотаргетирането са от основно значение. Колкото по-голям поток от хора минава през избраната локация на външна реклама, толкова по-добре.

Поради тази причина молове, автобусни спирки, метростанции и градски площади се превърнаха в силно предпочитани места за поставяне на рекламни материали.

Заложете бюджет за наем на външна реклама

Най-важната част от бюджета ви за реклама е тази за нейния наем.

След като сте определили локацията, на която искате да разположите рекламните си материали, изчислете внимателно колко ще ви струва това.

Разгледайте различни варианти и заложете бюджет, в който да вместите рекламата си.

Заложете бюджет за брандиране на своя офис/фирма

Освен бюджет за наем на пространствата, на които ще се разполага Вашата нова реклама, заделете сума и за брандирането на вашия офис или фирма.

Това може да включва фасадна реклама, ако се разполагате в по-голяма сграда, рекламни знамена и флагове или дори табела/ тотем пред офиса ви.

Доверете се на специалисти

За да е максимално ефективна и привлекателна вашата реклама, се доверете на професионалисти за направата ѝ.

Списъкът от фирми по-горе ще ви бъде полезен при избора на рекламна агенция.

Заслужава ли си инвестицията
във външна реклама през 2023?

Външната реклама предоставя начин за повишаване на осведомеността на марката. Тя може да достигне голям обхват в рамките на пазара. Най-важното при нея е разположението й, както и ясното послание, което ще комуникирате.

Въпреки това външната реклама има и няколко ограничения — тя предава ограничена информация. Ефективността ѝ не може да бъде измерена лесно и фокусът ѝ е ограничен. Всичко това може да бъде предотвратено при създаването на една дигитална реклама, която предава нужната информация, лесно измерима е и се насочва към желаната аудитория, без да губи пари, таргетирайки друга публика. 

Тя е насочена към потребители извън своите домове, на публични места или на път. Тази реклама се различава съществено от излъчваната по електронните медии, печатната и онлайн рекламата. Външната реклама най-често е под формата на билбордове, рекламни табели, рекламни табла, плакати и транспортна реклама, но има и други ефективни видове.

Външната реклама винаги е по-неефективна, но в мащабна кампания е полезна форма на комуникация с цел повишаване на информираността за марката.

външна-реклама-картинка-02

Искате най-ефективната стратегия за бизнеса Ви, когато става дума за външна реклама?

Ние от Linkbox.BG изготвяме професионални нишови стратегии за външна реклама. Една стратегия обхваща и включва най-резултатните за сферата Ви на дейност видове външна реклама спрямо локацията и последователност на използване за постигане на максимални резултати.

Комбинацията от външна и дигитална реклама определено води най-много ползи в изпълнението на заложените цели.

Възможността за популяризиране на кампания, марка или нов продукт или услуга чрез външна реклама е голяма и обхваща много демографски групи. Въпреки това е добре да подкрепим усилията си с дигитална реклам, която ще бъде насочена изцяло към таргет аудиторията ви.