LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Какво е ON PAGE оптимизация? Каква роля играе този дял от SEO и кои са ON PAGE факторите, които влияят на Вашето класиране в Google през 2024 най- много. Полезно ръководство за хората, искащи да придобият обща представа за ON PAGE SEO, както и за такива, които имат собствен уеб сайт или е-магзин и искат да оптимизират всички важни за 2024 фактори.
Благодарим Ви, че избрахте нашия уеб сайт, за да научите ON PAGE SEO.
Автор:
Иван Колев
Време за четене:
13 минути
Запази и сподели: www.linkbox.bg/on-page-optimizaciya/
ON page оптимизация или още наричана ON PAGE SEO, вътрешни оптимизации, оптимизации вътре в уеб сайта, е набор от изисквания , на които трябва да отговаря Вашия уеб сайт, за да бъде приет добре Вашия уеб сайт в търсачките.
ОN PAGE оптимизация включва системни SEO усилия,
полагани вътре във Вашия уеб сайт.
Нека се погрижим за Вашата On Page Оптимизация. Работим на цени от 49.00 лв. / час. Свържете се с нас и нека огледаме Вашия уеб сайт и ще Ви подадем персонална оферта.
Алгоритъмът на Google взема под внимание над 200 фактора, за да избере кои уеб сайтове да излизат №1 в органичното класиране.
Всяка година търсачката ъпдейтва своя алгоритъм по няколко пъти. В тази глава на нашето ръководство, ще Ви запознаем с най- значимите ON PAGE SEO фактори през 2024.
. . .
Фактор №1
Когато говорим за вътрешна оптимизация, неминуемо най- важното нещо е структурата на уеб сайта. За тези, които не знаят – структура на уеб сайт е сборът от всички страници и линковете между тях. Ако нямате добре структуриран уеб сайт, останалите последващи усилия са напълно безмислени. Как се създава структура на уеб сайт с ориентация по ключови думи?
👉 Проучване на ключови думи – първата стъпка в създаването на добра структура е да сте наясно кои са ключовите думи, около които трябва да ореантирате категориите, продуктите, статиите и страниците във Вашия уеб сайт. Повече за ключовите думи и как се прави проучване, може да разберете от ръководството ни за ключови думи.
👉 Групиране на страници по ключови думи – След като имате проучването си за ключови думи, нека ги впрегнем в употреба. Принципът тук е доста семпъл. 1 ключова дума се покрива с една страница. Нека да дадем пример, за да разберете по- добре това.
Пример:
Нека дадем пример с тази страница в нашия уеб сайт. Основната и тема е ON PAGE оптимизация. Няма как с тази страница да покрием друга ключова дума като „ключови думи“ например. За това сме създали съвсем отделно ръководство за ключовите думи. Така трябва да направите и Вие във Вашия уеб сайт. Избирате по една ключова дума, за всяка от страниците и.
…
Структурата на Вашия уеб сайт е крайъгълния камък за цялостния последващ маркетинг. За това се отнесете отговорно. Актуалния начин за групиране на страници през 2024 е клъстърни теми- това ще рече, че не създаваме страниците в уеб сайта си всяка сама за себе си, а ги групираме по сродни страници. Едната допълва другата и групата клъстърни страници, работят заедно.
👉 Планирана структура на вътрешните линкове – след като вече знаете около кои ключови думи трябва да е ореантирана структурата на Вашия уеб сайт и знаете, че трябва да ги групирате по теми, то тук идва ролята и на вътрешните линкове. Те са именно метода за групиране на Вашите страници.
За да не се спираме подробно, ще помолим читателите да се запознаят с най- актуалния метод за структуриране на информация и страници в уеб сайт – клъстърно групиране на теми. Разбетете повече за това от статията на HubSpot по темата.
Фактор №2
Алгоритъмът на Google е в доста напреднал стадий на развитие през 2024. Гугъл от години работи върху термин, който наричат „search intent“ или в превод „намерение на потребителя“. Google отдавна не показва просто уеб страници в челото на резултатите, които съдържат много пъти изписаната от потребителя ключова дума. Google се опитва да отгратне намерението на потребителя, което се крие зад дадена кл. дума.
Също така Google знае какво точно съдържание търси потребителя. Как да разберем и ние? Не е толкова трудно. Нека да дадем практически пример:
Да приемем, че искаме да класираме уеб сайт на адвокатска кантора за ключова дума „Делба“. Казус покрай който редица семейства ходят при адвокати. Да потърсим тази дума в Google.
Нека разгледаме първите резултати от търсачката и ги анализираме по вид съдържание.
№1 резултат – ivlawfirm.com – ако отворите този резултат, ще видите, че в същност това е информативна статия на тема „делба„. Достатъчно подробна статия, която покрива всички фази на делбата между хора.
№ 2 резултат – slovo.bg – това е стихотворението на Христо Ботев – Делба. Изцяло различен тип съдържание от първия резултат.
№ 3 резултат – rastashki.com – отново попадаме на подробна юридическа статия на тема делба тук.
Извод: тук Google допуска два вида съдържание в челните си позиции – статии на тема делба, както и единичен резулат за стихотворение на Христо Ботев. Очевидно за да класираме ключова дума „Делба“ в юридически уеб сайт, трябва да подготвим именно подробна статия на тема „Делба“.
. . .
Създавайте страници във Вашия уеб сайт, които включват съдържание, което вече Google е класирал. Опитайте да създадете нещо подобно, но по- добро и по- полезно за хората. Именно това е формулата за най- ефективна ON PAGE оптимизация или поне нейната добра основа. И не забравяйте … редовно публикувайте съдържание във Вашия уеб сайт ! Поне веднъж седмично.
Фактор №3
Вече са на лице следните подготвени неща:
1. Ключовата дума за дадена страница.
2. Яснота какво съдържание точно трябвва да включва тя, според първите резултати на Google.
Но … къде точно да позиционираме тази ключова дума? Как точно да оформим съдържанието, когато тръгнем да го пишем? Нека се запознаем със SEO анатомията именно, чрез страницата която разглеждаме – това ръководство.
Място №1
Първото място, на което позиционираме ключовата си дума – това е URL-ът на страницата.
Ключовата дума за дадена страница, трябва да фигурира в нейния URL.
Място №2
Следващото място, в което трябва да позиционираме своята ключова дума, това е H1 заглавието.
Позиционирайте ключова дума в основното заглавие на своята страница.
Място №3
Позиционирайте дълга версия на своята ключова дума в h2,h3 заглавията или неин синоним.
Във второстепенните заглавия, ползваме дълга версия на КД или синоними.
Място №4
Както виждате, текста непосредствено под нашето H1 заглавие, отново съдържа КД. Именно това потвърждава пред читателя и Google темата на страницата, заявена от заглавието.
Позиционирайте текст под своите заглавия, започващ с КД, ползвана в зъглавието.
Място №5
Снимките са основно място, в което трябва да включите своята ключова дума и то по релевантен начин.
ALT текст (URL на снимката) – изписва се с тирета между димите, както е указано.
Заглавие на снимката – също с КД.
Място №6
Това е изрезката, която се показва в Google резултатите. Тя също трябва да е ореантирана около ключовата Ви дума.
Позиционирайте КД в заглавието и описанието на своята Google изрезка.
Фактор №4
Следващия фактор в ON PAGE оптимизацията, това е техническото състояние на Вашия уеб сайт и най- вече колко бързо зарежда той. Eто инструментите, с които може да проверите дали Вашия уеб сайт зарежда достатъчно бързо.
1. GTmetrix.com
Тези два инструмента не просто ще Ви покажат скоростта на зареждане на Вашия уеб сайт, но и конкретни препоръки в посока подобряване на скоростта му. Ако имате нубда от съдействие по оптимизация на скорост за Вашия сайт, може да разчитате на нас!
Скоростта на зареждане и техническото здраве на Вашия уеб сайт е по- важно от всякога през 2024. Google цели да класира уеб сайтове с добра техническа изправност и да гарантира доброто изживяване на потребителя в първите си резултати.
Фактор №5
Дадена информация, макар и обемиста, то трябва да е лесна за консумиране. Оформяйте добре своите текстове и дизайна на страниците в своя уеб сайт. Google знае как приема даден потребител Вашата страница. Да дадем пример с два уеб сайта, класирани съответно на 2-ра и на 1-ва страница. Вие сами може да се досетите кой уеб сайт къде е класиран.
Х Няма никакъв уеб дизайн.
Х Използвани са големи пасажи от текст, без булети и сегменти.
Х Текстът не е написан разбираемо, а на сложен език.
При втория пример имаме приятен дизайн. Няма големи пасажи от текст. Всичко е разбираемо. Дори има функционалност „калкулатор“, който допълнително олеснява потребителите.
. . .
Не допускайте грешките от първия пример. Не пестете пари от „изработка на уеб сайт“ . Доброто изживяване на потребителя във Вашия уеб сайт значи много както за самия него, така и за Google. А Вашия уеб сайт има ли добър UX? Нека проверим безплатно !
Фактор №6
През 2024 е по- важно от всякога Вашия уеб сайт да има адаптивен дизайн, Това най- общо значи уеб сайта Ви да изглежда добре на всяко устройство. Дори нещо повече. Google обяви през 2021, че ореантира резултатите си на принципа Mobile First. Или в превод – класира уеб сайтовете, според тяхната мобилна версия. Да … правилно разбрахте. Дори и потребителя да ползва търсачката от компютър, то Google пак ще покаже най- добрите резултати за телефон. Проверете страница по страница дали Вашия уеб сайт работи изрядно и изглежда добре на мобилната си версия. Това е ключов ON PAGE фактор за 2024.
Тези 6 фактора са основни за 2024 и ON PAGE оптимизацията на Вашия уеб сайт. Ако се погрижите да ги оптимизирате, гарантирано ще пожънете успех в търсачките!
Ще го кажем възможно най- лесно. Това са факторите вътре във Вашия уеб сайт, които играят роля в класирането Ви в Google.
Aко става въпрос за микро- до малък бизнес, може да се погрижите поне за базовата ON PAGE Оптимизация и сами. За това и подготвихме това подробно ръковоство. Ако ли пък искате да се обърнете към специалист и се интересувате от цената
Това е строго индивидуално за всеки един уеб сайт. Допитайте се до нашия търговски представител и ще Ви изготвим персонална оферта.
Работим на ставка от 49.00 лв. / час
О,да ! Над 100 са. Ако искате да разгледате пълен списък с ON PAGE SEO факторите за 2022 .
Все пак Ви съветваме да оптимизирате основните, а не да губите време и усилия в оптимизацията на минорните.
За някои лесни ключови думи – да. За умерено трудни и трудни думи, определено ще трябва да имате и линкове, както и OFF PAGE Оптимизация.
Започнете да оптимизирате точно в реда на факторите, които сме пулбикували в това ръководство. Започнете от структурата.
Не, не е еднократно действие. Тези 6 фактора в нашето ръководство, трябва да се проверяват и поддържат оптимизирани постоянно. Което значи, че с времето Вашия уеб сайт може да не зарежда така бързо както в началото. Редица фактори трябва да се променят.
Може да разгледате цялостната информация относно SEO оптимизация от тук.
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉