LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
OFF PAGE оптимизация: Ръководство, актуализирано за 2024. Разберете какво друго влияе на класирането ни в Google освен самия ни уеб сайт. Разберете повече за линковете и линк билдинга, за социалните сигнали, бранд сърчовете и как се изгражда онлайн репутация.
Искате популярност за Вашия уеб сайт? Използвайте техниките по-долу!
Автор:
Иван Колев
Време за четене:
13 минути
Запази и сподели: www.linkbox.bg/off-page-optimizaciya/
ОFF PAGE оптимизация или още наричана OFF PAGE SEO, OFF SITE SEO или външна оптимизация е набор от действия, които спомагат популяризирането на Вашия уеб сайт. Стандартни активности в OFF PAGE SEO са публикуването на обяви в други уеб сайтове. Воденето на разговори в нишови форуми. Публикуването на линкове в други релевантни на Вашия сайтове.
На кратко – оптимизациите извън Вашия уеб сайт са OFF PAGE. А сега … нека да видим кои са OFF PAGE факторите, които влияят.
OFF page оптимизацията е раздел от SEO оптимизацията. Искате да научите повече за SEO? Разгледайте нашата основна статия по темата от тук.
Тук сте защото търсите специалист по OFF PAGE SEO? Нека проверим как се справя Вашия уеб сайт. Свържете се с нас.
Нека се запознаем кои са основните фактори и през 2023, влияещи на класирането на един уеб сайт, извън него.
Основния фактор, влияещ на Вашето класиране е какво „говорят“ другите уеб сайтове за Вашия. Или по друг начин казано, какви и колко уеб сайтове, линкват Вашето съдържание. Повече линкове от авторитетни, релевантни уеб сайтове, значи по- добро класиране в Google. Какво са линковете? Могат да бъдат много неща. Обяви. Разговори с препратка във форуми. Блог и медийни статии, рекламиращи Вашия уеб сайт и бранд. За да се класирате по- добре в Google, Вашият уеб сайт се нуждае от входящи линкове.
. . .
Aко се спомене Вашия бранд, дори и без линк, това също помага. Какво точно е важно да се споменава в други сайтове?
Такива споменавания може да получите от сайтове за обяви (без линк като Alo.BG, OLX и др.). Спосъци с локални фирми. Отбелязвания в G maps и други карти. Каталози, бизнес директории, форуми, блогове, медийни сайтове и др. Важното е да запомните. Споменаванията имат тежст (както и линковете), само когато са от авторитетни сайтове и релевантни места.
Споменаване и без линк помага!
. . .
Дори и да пулбикувате реклама или пост във Facebook, да речем, това не се брои за линк. Брои се за социален сигнал. Google официално обяви през 2014, че социалните сигнали НЕ указват влияние на Вашето класиране. Но в същност … това индиректно става. Как? Google иска да показва авторитетни брандове в челните си позиции. Ако имате много енгейджмънт (лайкове, споделяния) в социалните мрежи и то от дълго време, определено Google ще разбере че сте уважаван бранд.
Социалните сигнали верифицират качеството на Вашето съдържание!
. . .
До тук изброихме всички форми на популярност за Вашия уеб сайт. Дали, чрез линк авторитетна медия ще говори за Вашия сайт … дали известен блогър ще Ви спомене в блога си, дори и без линк – това всичко е OFF PAGE SEO. Но има и други активности, които се зачисляват към външната оптимизация, ето ги и тях:
Измервания на трафика- трябва да следите детайлно поведението на своите подтребители, чрез инструменти като G Analytics. Aко познавате поведението на Вашите потребители, то ще може да оптимизирате ON PAGE фактори.
Софтуерите за измерване на трафик показатели са външни за Вашия сайт и следователно са OFF PAGE способ за оптимизация.
Проучвания за ключови думи и конкуренция- за да знаете къде да правите линкове, никак не е лоша идея да погледнете къде го правят конкурентите Ви. С инструменти като Ubbersuggest, Ahrefs и др. може да осъществите това. Също може да намерите ключови думи, от които да печели Вашия бизнес с упоменатите инструменти. И редица други полезни неща.
Използвайте софтуери за проучване и планиране. Работата с тях също е OFF PAGE активност.
Комуникация и партньорства- за да придобиете линк или споменаване от друг сайт, то активно трябва да комуникирате със сайтове от Вашия бранд. Имейл маркетинг кампании, партньорски предложения. Предложения за взаимопомощ с други компании. Активната комуникация и изграждане на партньорства със сайтове и хора от Вашия бранш ще Ви осигури повече споменавания и линкове.
Репутацията на Вашия бранд се гради на комуникацията и партньорствата с други участници във вашия бранш.
. . .
Ето ясни стъпки, които може да следвате във външната си оптимизация, независимо дали развивате фирмен уеб сайт или онлайн магазин. Това са основните стъпки, които дигитална агенция Linkbox.BG ползва в проектите на своите клиенти. Все пак искам да отбележа, че във всяка ниша е различно и по- долуните стъпки е редно да бъдат съобразени с характера на самия бранш, конкуренти и друга нишова специфика.
SEO стратегията е част от външна оптимизация е е първата стъпка в цялостната SEO оптимизация. Ето въпросите, на които трябва да си отговорим на стартовия етап в външната и изобщо в цялостната оптимизация за търсачки.
☞ Кои са ключовите думи , около които да ореантираме оптимизацията си?
☞ Кои са конкурентите ни, които са ги класирали?
☞ С какво съдържание са класирали тези КД?
☞ Колко е популярен брандът им? Имат ли споменавания в сайтове и медии? Популярност в социалните мрежи като Facebook, Instagram и др. ?
☞ Колко, къде и какви линкове имат?
☞ Техн. състояние на уеб сайта им? UX/UI, скорост на зареждане, адаптивност към устройства.
☞ Как ще отговорим на конкуренцията им? На тяхното съдържание, линкове и популярност?
Отговорите на тези въпроси, ще ни послужат за основа за последващите стъпки.
Естествено преди стартирането на линк билдинг (основна дейност във външната оптимизация), трябва да сме сигурни, че всички вътрешни оптимизации вече са извършени. И най- добрата линк билдинг кампания, няма да има добър ефект, ако се опитвате да класирате нерелевантно или неотговарящо на търсенето на хората съдържание.
. . .
☞ Планирайте добре къде, колко и какви линкове трябва да създадете по време на своята кампания. Това зависи най- вече от това на какво ниво са конкурентите Ви. За да не влезнете в преразход, просто направете една идея повече, по- качествени и по- релевантни линкове от конкурентите си.
Дори и да не можете да вземете линкове от някои сайтове, самото споменаване на Вашия уеб сайт помага! Дададем пример за това:
Пример:
Да приемем, че предлагате ВиК услуги. Може да публикувате обява в OLX, Alo или други популярни сайтове за обяви. Те не дават възможност да вземете линк от тях. Но пък дадват възможност да споменете именто на фирмата си, адреса си и телефона си. Сигнали, които са разпознаваеми от Google и работят дори без линк към сайта Ви.
Това са сигналите, които може сами да създадете. За да популяризирате своя бранд обаче, е хубаво да получите споменавания от и от авторитетни медии. И от сайтове от Вашата ниша. Най- често популяризирането на Вашия бранд по този начин е платено и е обвързано с комуникация с медии и сайтове от Вашия бранш.
Да се говори за Вашия бранд, дори и без линк – значи много!
Още един метод да популяризирате своя бранд е присъствието в социалните мрежи. Силна фейсбук страница, бизнес профил в линкедин или инстаграм … това са само част от възможностите. Подберете най- добрата (или най- добрите) социални мрежи за Вашата ниша и изградете силно присъствие там.
Защо социалните сигнали (лайкове, шерове на Ваши статии, страници, продукти в сайта Ви ) са полезни за външното Ви SEO?
☞ Валидират Вашето съдържание. Само по себе си социалните постове и сигнали не са SEO фактор. Но индиректно влияят. Как? Най- вече валидират съдържанието на Вашия уеб сайт. Да приемем, че имате блог пост. Ако много се коментира в социалните мрежи, то Google ще забележи това.
☞ Популяризират Вашия бранд. Самото споменаване на Вашия бранд в социалните мрежи, Ви осигурява популярност и разпознаваемост. А това вече е SEO фактор. Google обича да показва в челото популярни брандове и уеб сайтовете им.
☞ Oсигуряват посетители за Вашия уеб сайт. Ако Вашия уеб сайт е посещаем и особено ако посетителите се задържат и четат Вашето съдържание, то Google констатира, че то е увлекателно, полезно и би следвало да „подбутне“ Вашите позиции за дадените КД.
До тук добре … вече би следвало да имате ясен план и да сте почнали да действате по него, чрез популяризиране на бранда си в сайтове и социалните мрежи и чрез линк билдинг кампании.
Но как да следим резултатите от това?
☞ Google Search console – показва къде са класирани ключовите думи , за които се борите. Показва какви линкове имате от други сайтове.
☞ Google analytics – ако е настроен правилно, ще Ви даде безценна информация за поведението на Вашите потребители. За престоя във Вашия уеб сайт и редица други фактори, които ще Ви ореантират как да продължите своята външна SEO активност. Ето инструкции за този инструмент.
☞ Ahrefs – професионален SEO инструмент, който се свързва с Вашия G analytics. Има много повече възможности от предходните два инструмента. Недостатък е, че е скъп.
След като сте изпълнили плана от първоначалната стратегия и сте се надминали по линкове конкуренцията си, а и по количество и качество на съдържанието, е време за разбор на събитията.
Постигнали ли сте своите цели?
Ако са останали ключови думи, които не са класирани, то продължете с линк билдинга и си проверете дали съдържанието Ви е добро.
Ако сте класирали ключовите си думи от първоначалната стратегия, подгответе още и си поставете нови цели. Преминете през същия процес от стъпки 01. – 05. и за новите КД.
Това в синтезиран вид е процесът, през който трябва да преминете по време на Вашата външна оптимизация. Не забравяйте …
☞ Външната оптимизация не работи – ако не е стикована с вътрешната оптимизация.
☞ Също така не работи – ако правите спамерски линкове, само и единствено в безплатни сайтове.
☞ Съдържанието е кралят- дори и с добра външна оптимизация, няма да класирате своите КД, без качествено, отговарящо на търсенето на потребителя съдържание.
Успех в изпълнението на тези 6 стъпки!
Това са 6-те стъпки, в които коректно се изпълнява външната оптимизация. Може да опитате да преминете през тях сами. Може да ги ползвате като коректив, ако Ви обслужва SEO агенция. А ако желаете да ги изпълним ние и то с модификации и прецизност, за Вашата ниша, ще се радваме да го направим! А сега … нека продължим с четенето на настоящото ръководство. Има още какво да се каже на тема OFF PAGE оптимизация.
. . .
Ето още полезна информация относно външната (off page) оптимизация.
1. Класира тергетираните с ON PAGE оптимизация ключови думи.
2. Носи директни клиенти и трафик за Вашия уеб сайт.
3. Популяризира бранда Ви в други сайтове.
4. Свежда Вашето съдържание до виртуални канали и общества, които не са част от търсачките.
5. Дава стимул да развивате маркетинг в социалните мрежи.
Всичките ползи от по- горния въпрос, носят дивидент и евентуални печалби. С външна оптимизация, може да класирате своите ключови думи по- ефективно и да продавате повече от своите продукти/услуги. Имаме клиенти с минималистични сайтове, изцяло класирани в Google, чрез външна оптимизация. Техният бизнес редовно получава клиенти от класирането и линковете си.
Външната оптимизация е дългосрочен процес. Не е добре да придобивате много линкове на веднъж, а поетапно всеки месец. Също така аналитичните процеси продължават за целия жизнен цикъл на сайта Ви. Може да се каже, че външната оптимизация е непрестанен процес.
За слаби ниши е възможно. За редица наши клиенти успешно сме класирали страници от техния уеб сайт, без линк билдинг или друга техника от външната оптимизация. Това обаче е възможно в слабо конкурентни ниши.
Вариантите са няколко:
2. Външните оптимизации се осъществяват от SEO специалист (най- често фрийленсър).a
3. Оптимизацията се осъществява инхаус от Ваш служител. Предоставете това ръководство на Вашия служител/ служители, ако това е така.
4. Доверявате се на SEO агенция като нашата. Това по наше мнение е най- добрия избор. Ние сме работили със стотици клиенти и знаем как да осъществим OFF PAGE максимално добре, без да Ви вкарваме в преразход. Именно заради ноу хау-а който имаме, доста често услугата ни излиза по- малко от това да наемете инхаус служител.
Ценообразуването е най- правилно да бъде индивидуално за всеки клиент. Ако намерите в интернет пакет с линкове или пък други пакети, не ги купувайте ! Поръчайте си стратегия и вече по нея се ръководете за последващите стъпки. Разчитайте на професионалисти.
Ориентировъчно на месец:
за малки бизнеси – 100-500лв.
за средни бизнеси – 500- 3000 лева.
За големи бизнеси – 3000+ лева.
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉