Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

Създаване-на-линкове-графика-01.png

Създаване на линкове в HTML и добри SEO практики.

Създаване на линкове в HTML. Как става? Какво е линк, текст – препратка. Терменология и значения. Изчитайки тази статия си гарантирате, че коректно може да създавате вътрешни и външни връзки във Вашия уеб сайт, както и да оставяте линкове в мрежата. Нека видим как се създават линкове в статията по- долу.

Какво е текст - препратка /anchor text/ ?

Текст „препратка“ или както е оригиналното наименование – „Anchor text“ е видим текст, съдържащ хиперлинк. Доста често такъв текст е подчертан и/или цветен. ☞ Пример за текст препратка.

HTML код за създаване на линк, чрез текст- препратка

<a href=“http://www.example.com“>Example Anchor Text</a>

В примера е показан как се създава линк и по- точно текст „препратка“ , катодвете зони – target линк е сайта, към който води „anchor text-a“.

Нека сега да разгледаме видовете текст препратка по- долу.

Видове линкове, според начина на създаване

☞ Точно съвпадение

Този вид текст- препратка е когато имаме 100% съвпадение на думата, която ползваме със страницата, към която води. Пример „SEO оптимизация„. Текстовете- препратка, които имат точно съвпадение, не се харесват от Google. Добавяйте някоя и друга допълнителна думичка, за да се приемат добре от G и другите търсачки. 

☞ Полу- съвпадение

Anchor text-ът съдържа вариация на ключовата дума, която покрива линкнатата страница. Aко нямаме възможност да ползваме думата, която има 100% релевантност, можем да използваме неин синоним в текстът препратка.

☞ Брандиран anchor text

Брандиран текст „котва“ е когато в тескта, има ползвана ключова дума. Когато в текстът- препратка се съдържа не просто ключовата дума, но и името на Вашия уеб сайт/ фирма. Пример: „Изработка на уеб сайтове от Linkbox.BG

☞ "Гол" линк

Гол линк наричаме линкът, който няма „текст- препратка“, а директно е поставен в HTML. Пример: www.Linkbox.BG

 

☞ Общ (базов, generic) линк

Такъв линк не съдържа ключова дума, макар и да е създаден с текст- препратка. Пример „Кликни тук“ .

☞ Линк в снимка

Инструменти като elementor, wordpress, word, google doc и редица други, позволяват възможността да поставяме линк в самите снимки. Това се използва масово в банер рекламата и други раздели на дигиталния маркетинг. Пример:

Изграждане на линкове. Добри SEO практики.

Изграждане на линкове е водещ процес в оптимизацията за търсачки. Oптимизиран линк и по- конкретно оптимизиран текст- препратка се счита ако текстът, който се използва за хипер линк, описва страницата към която той води.  Нека дадем пример, за да придобиете по- конкретна представа. Да кажем, искаме да създадем линк към нашия уеб сайт Linkbox.BG. Eто как не се прави и как се прави:

Грешен пример:

Разгледайте уеб сайтът ни от тук.

Защо считаме 1-вия пример за грешка? Много просто. думичката „от тук“ не ни дава никаква информация къде ще ни заведе този линк. Докато във втория пример, изречението „сайт на дигитална агенция – Linkbox.BG“ ни дава пълна яснота къде ни води този линк. Освен това във втория вариант имаме използвана ключовата дума „дигитална агенция“ . Това значи, че този линк ще спомогне в класирането на тази ключова дума, докато „от тук“ няма да ни помогне.

☞ Текстът- препратка трябва да бъде:

  • релевантен със страницата, към която води
  • да не е базов линк – пр. : „кликни тук
  •  да съдържа ключова дума + бранд дума и/или пояснение – пр. : Посетете страницата SEO услуги от Linkbox.BG 
  • съдържа само 1 кл. дума, а не няколко. Грешка са линковете с много ключови думи в текста им.

Други въпроси, касаещи създаването на линкове

Кодът за създаване на линк в HTML е – <a href=“http://www.example.com“>Example Anchor Text</a>

ahrefs HTML кодът не работи в някои сайтове? Да, така е . В редица български форуми и други уеб сайтове, включително zamunda.net. Ето с кой код се оставя линк в zamunda и българските форуми – [url=ЛИНК]ЗАГЛАВИЕ[/url]. Пример: [url=http://zamunda.net/]ЗАГЛАВИЕ[/url].

Освен по метода на създаване, изброен в по- горните точки, познаваме и разделение на линковете на – вътрешни и външни линкове. Вътрешните линкове водят към същия уеб сайт, а външните линкове водят към друг (външен ) уеб сайт.

Повече за вътрешни и външни линкове тук.

Да, определено помагат. Добре структурирания уеб сайт и лесната навигация, чрез бутони, менюта или най- общо казано – вътрешни линкове е ключов фактор в SEO.

Външните линкове в SEO са основен фактор за класиране на дадена ключова дума. Ако са спазени добрите SEO практики, изброени в тази статия, линковете се превръщат в мощен инструмент за класиране на таргет страницата и ключовата дума, която покрива тя.

Има редица инструменти, които откриват неработещи линкове. Важно е да поддържаме уеб сайтовете си изцяло изправни, включително и да оправяме неработещи линкове. Ние ги намираме с безплатния инструмент на АХРЕФС – чекър за неработещи линкове.

Още инструменти може да намерите с търсене в Google „broken links checker“ или „broken links finder“. 

Стъпка 1: тествате даден блог сайт за неработещи линкове.

Стъпка 2: пишете блог статия, която да отговаря на текстът препратка в другия уеб сайт.

Стъпка 3: пишете на въпросния сайт. Вършите им услуга, като ги информирате , че имат неработещ линк. Също така им подавате Вашата блог статия и ги молите културно да си оправят линка и при възможност, да го насочат към Вашия блог пост.

Ако имате успешен и популярен уеб сайт, то неминуемо хората ще искат да си вземат линк от него. Защо ? ЗАщото това би подобрило тяхното SEO. 

Като специалисти в областта, можем да направим пълен одит на Вашия уеб сайт, както и на външните линкове към него. Това ще Ви струва около 100.00-200.00 лева, на база часова ставка 50.00 лв. / час.