Все още нямате уеб сайт?
Всеки ден Вашият бизнес губи клиенти от това.

Вътрешни-линкове-графика-01.png

Вътрешни линкове и мястото им в SEO.

Вътрешни линкове- цялостно ръководство. Как се правят и как влияят на SEO? Прочетете в тази статия всички добри практики в използването на вътрешните връзки през 2021 година. Приятно четене!

Какво представляват вътрешните линкове?

Вътрешните линкове са своеобразни препратки от една страница в даден уеб сайт, към друга страница на същия уеб сайт. Най- често това се реализира със следния HTML code:

<a href=“http://www.example.com“>Example Anchor Text</a>

Важността на вътрешните връзки в SEO

Външните връзки остават основен фактор в SEO и през 2021. Въпреки това вътрешните връзки също оказват голямо влияние. По- долу ще се запознаете с някои добри практики в изграждането на вътрешните връзки и как да се справим с тях така, че да ни послужат в класирането на нашия уеб сайт / онлайн магазин.

4312166.png

☞ Лесна за навигация уеб сайт структура

Вътрешните линкове оформят цялостната уеб сайт структура. Менюта, навигации, бутони, текстове- препратки … всички те оформят архитектурата на Вашия уеб сайт. Колкото по- добре подредени са те толкова по- лесно потребителя навигира в изполсването на дадения уеб сайт. Ето по- долу пример за вътрешни връзки от началната страница – към вътрешните страници:

вътрешни-линкове-структура.png

Вътрешните връзки не само навигират хората от начанлната страница, към вътрешните зони на уеб сайта Ви, но и са основната „пътека“, по която търсачките и техните ботове „обхождат“ Вашия уеб сайт. 

☞ Sitemaps и обхождане от търсачките

Както казахме по- горе, търсачките обхождат чрез вътрешните връзки Вашия уеб сайт. Ако те не работят, то това би довело до невъзможност за обхождане на сайта Ви и съответно до невъзможност за класирането му в Google, Bing, YAhoo .

вътрешните-връзки-помагат-на-търсачките.png

Как да спомогнем обхождането на сайта от търсачки? Чрез създаването на Sitemap.xml.

Какво е Sitemap.xml ? – таблица, която съдържа всички страници на Вашия уеб сайт и помага на Google да открие всички Ваши страници.

Смислово свързани страници

Вътрешните връзки доста често се използват, за да свържат дадено съдържание в уеб сайт, с друго такова в същия сайт които са смислово обвързани. Нека да дадем пример, за да осмислите това по- добре:

Пример:

Да приемем, че разглеждаме продукт в онлайн магазин. Да кажем – това е продукт – прахосмукачка със сменяеми торбички. Щом искате да ползвате тази прахосмукачка, вероятно по някое време ще Ви потрябват и торбички за нея, като Вашата се изхаби. За това има логика да свържем продукт №1 – прахосмукачка, с продукт № 2 – торбички за този модел.

__

☞ В кои случаи ползваме вътрешни връзки?

  • Свързаност в смисъла на двете страници.
  • В създаване на навигации и менюта.
  • Свързани продукти в е-магазини.
  • Допълване на дадена информация от друга страница в сайта.
  • С цел категоризация на услуги / продукти.
  • С цел категоризация на блог статии.
  • Когато създаваме „изживяване“ на потребителя, чрез повече от 1 страница.

Проблеми с вътрешните връзки.

В тази секция, ще споделим с Вас някои често срещани проблеми, които се пораждат в използването на вътрешни линкове. Използвайте тази секция, за да проверите своя уеб сайт за проблеми.

4312166.png

☞ Неработещи вътрешни линкове (404 errors)

Tова най- често се дължи на:

– изтрити страници;
– страници с променен URL адрес;
– грешно в изписване на HTML кода.
– вътрешни връзки към пенасочени страници.

Как да намерим счупени вътрешни връзки?

Ако се затруднявате да направите проверка за изправност на Вашите вътрешни връзки, то може да се свържете с нас и да Ви помогнем в рамките на професионална услуга. Разполагаме с няколко платени инструмента за целите.

☞ Безразборно слагане на вътрешни връзки

Твърде често уеб разработчиците създават вътрешни линкове към маловажни страници. Също така тъй като вътрешните връзки са SEO фактор, доста компании слагат безразборно вътрешни връзки на всякъде и става хаос. 

Добра практика е да не се прекалява с вътр. връзки и да се следва строга структура и ясна логика в използването им.

☞ Важни страници, надълбоко в структурата

Нека отново разгледаме следната картинка:

вътрешни-линкове-структура.png

Честа грешка в създаването на вътрешни връзки е позиционирането на важна за уеб сайта страница в по- долните нива на структурата. Добра практика е да помествате важните страници в по- горните зони на структурата.

☞ Вътрешни връзки със сбъркан anchor text.

Масово уеб разработчици и автори на съдържание, създават вътрешните връзки, чрез текстове-препратки, които изглеждата така- „кликни тук“ , „виж тук“, „посети тази страница“ и др. 

Добра практика е да използваме поясняващи думи към къде води тази страница. Повече по темата за добри SEO практика в създаването на линкове, публикувахме в тук.

ЧЗВ относно вътрешните връзки

Вътрешните връзки водят от уеб сайт А към уеб сайт А, докато външните връзки изкарват потребителите от уеб сайт А и ги водят в уебсайт Б.

Като се спазват добрите практики по създаването на линкове, създаваме структура и вътрешни връзки, които олесняват както посетителите на нашия уеб сайт и конкретни страници. Така и обхождането на уеб сайта ни от търсачките.

По- горе в секция „в кои случаи ползваме вътрешни връзки“ сме разяснили това.

Най- често между 2 и 10 вътрешни връзки е нормално количство за една страница. Все пак от значение е нейната дължина и най- важното … всички вътрешни връзки да бъдат създадени със смисъл и конкретна цел, а не безразборно.