LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Вътрешни линкове- цялостно ръководство. Как се правят и как влияят на SEO? Прочетете в тази статия всички добри практики в използването на вътрешните връзки през 2021 година. Приятно четене!
Вътрешните линкове са своеобразни препратки от една страница в даден уеб сайт, към друга страница на същия уеб сайт. Най- често това се реализира със следния HTML code:
<a href=“http://www.example.com“>Example Anchor Text</a>
Външните връзки остават основен фактор в SEO и през 2021. Въпреки това вътрешните връзки също оказват голямо влияние. По- долу ще се запознаете с някои добри практики в изграждането на вътрешните връзки и как да се справим с тях така, че да ни послужат в класирането на нашия уеб сайт / онлайн магазин.
Вътрешните линкове оформят цялостната уеб сайт структура. Менюта, навигации, бутони, текстове- препратки … всички те оформят архитектурата на Вашия уеб сайт. Колкото по- добре подредени са те толкова по- лесно потребителя навигира в изполсването на дадения уеб сайт. Ето по- долу пример за вътрешни връзки от началната страница – към вътрешните страници:
Вътрешните връзки не само навигират хората от начанлната страница, към вътрешните зони на уеб сайта Ви, но и са основната „пътека“, по която търсачките и техните ботове „обхождат“ Вашия уеб сайт.
Както казахме по- горе, търсачките обхождат чрез вътрешните връзки Вашия уеб сайт. Ако те не работят, то това би довело до невъзможност за обхождане на сайта Ви и съответно до невъзможност за класирането му в Google, Bing, YAhoo .
Как да спомогнем обхождането на сайта от търсачки? Чрез създаването на Sitemap.xml.
Какво е Sitemap.xml ? – таблица, която съдържа всички страници на Вашия уеб сайт и помага на Google да открие всички Ваши страници.
Вътрешните връзки доста често се използват, за да свържат дадено съдържание в уеб сайт, с друго такова в същия сайт които са смислово обвързани. Нека да дадем пример, за да осмислите това по- добре:
Пример:
Да приемем, че разглеждаме продукт в онлайн магазин. Да кажем – това е продукт – прахосмукачка със сменяеми торбички. Щом искате да ползвате тази прахосмукачка, вероятно по някое време ще Ви потрябват и торбички за нея, като Вашата се изхаби. За това има логика да свържем продукт №1 – прахосмукачка, с продукт № 2 – торбички за този модел.
__
В тази секция, ще споделим с Вас някои често срещани проблеми, които се пораждат в използването на вътрешни линкове. Използвайте тази секция, за да проверите своя уеб сайт за проблеми.
Tова най- често се дължи на:
– изтрити страници;
– страници с променен URL адрес;
– грешно в изписване на HTML кода.
– вътрешни връзки към пенасочени страници.
Как да намерим счупени вътрешни връзки?
Ако се затруднявате да направите проверка за изправност на Вашите вътрешни връзки, то може да се свържете с нас и да Ви помогнем в рамките на професионална услуга. Разполагаме с няколко платени инструмента за целите.
Твърде често уеб разработчиците създават вътрешни линкове към маловажни страници. Също така тъй като вътрешните връзки са SEO фактор, доста компании слагат безразборно вътрешни връзки на всякъде и става хаос.
Добра практика е да не се прекалява с вътр. връзки и да се следва строга структура и ясна логика в използването им.
Нека отново разгледаме следната картинка:
Честа грешка в създаването на вътрешни връзки е позиционирането на важна за уеб сайта страница в по- долните нива на структурата. Добра практика е да помествате важните страници в по- горните зони на структурата.
Масово уеб разработчици и автори на съдържание, създават вътрешните връзки, чрез текстове-препратки, които изглеждата така- „кликни тук“ , „виж тук“, „посети тази страница“ и др.
Добра практика е да използваме поясняващи думи към къде води тази страница. Повече по темата за добри SEO практика в създаването на линкове, публикувахме в тук.
Вътрешните връзки водят от уеб сайт А към уеб сайт А, докато външните връзки изкарват потребителите от уеб сайт А и ги водят в уебсайт Б.
Като се спазват добрите практики по създаването на линкове, създаваме структура и вътрешни връзки, които олесняват както посетителите на нашия уеб сайт и конкретни страници. Така и обхождането на уеб сайта ни от търсачките.
По- горе в секция „в кои случаи ползваме вътрешни връзки“ сме разяснили това.
Най- често между 2 и 10 вътрешни връзки е нормално количство за една страница. Все пак от значение е нейната дължина и най- важното … всички вътрешни връзки да бъдат създадени със смисъл и конкретна цел, а не безразборно.
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉