LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Разговори с клиенти:
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉
Външни линкове ( ориг. – external links) наричаме връзки, които водят от един уеб сайт към друг. Каква е ролята им в SEO, видове външни връзки и още доста полезна информация, ще намерите тук. Приятно четене !
Външните линкове са хиперлинкове, които сочат (таргетират) към външен домейн. Най- просто казано – ако друг уеб сайт има препратка към Вашия – това е външен линк и може да помогне доста в SEO.
<a href=“http://www.example.com“>Example Anchor Text</a>
Нека разгледаме някои факти относно външните връзки, за да може по- добре да придобиете представа за тяхната роля в SEO света през 2021. А ето и фактите …
Знаете ли, че Google приема външните връзки като своеобразен вот на доверие? Щом много уеб сайтове говорят за даден уеб сайт- значи той е популярен. Заслужава си да бъде показан. Най- общо казано – за това и външните линкове дълги години са основен SEO фактор. Според редица големи компании, външните линкове остават водещ SEO фактор и през 2021.
Защо външните линкове са по- важен фактор от вътрешните линкове ? Отговорът е доста логичен. Много е лесно да създадем линк в нашия собствен сайт. Но друг уеб сайт и в частност – неговия създател (автор) да ни даде линк – това вече е по- сложно. Външните сайтове с препратки към нашия, верифицират информацията.
За да осмислим този факт, нека първо поясним какво значат тези понятия.
Най- общо казано, това е HTML код, който оказва дали през даден линк да минат ботовете на Google и други обхождащи технологии. Ако сложим в HTML „dofollow“ – задаваме команда на ботовете да последват този линк. В „nofollow“ пък казваме да не го следват. И двата вида линкове могат да бъдат кликнати и в крайна сметка хората стигат до едно и също място, но ботовете на търсещите машини – не. Именно за това Dofollow линковете имат SEO ефект, докато Nofollow линковете не.
Kaк така? Нали бяха най- силния SEO фактор? Ами много просто. Външните линкове, направени правилно – помагат. Ако ги слагате безразборно в най- различни сайтове и „спамите“, те в същност вредят. Google е с доста развит алгоритъм през 2021 и може да хване „преоптимизирани“ сайтове. Как да правим полезни външни линкове и добри SEO практики … по- долу.
Базирайки се на мащабно проучване относно класиране на уеб сайтове в челни позиции на Google, линковете са най- значимия ranking фактор от доста години насам. От всички видове оптимизации – външните линкове са най- трудно манипулируемия фактор – за това и Google ги цени. Нека разграничим добрите линкове от вредните.
✓ Са публикувани в релевантни сайтове и страници
✓ Идват от авторитетни сайтове
✓ Идват от популярни страници
✓ Спазени са SEO практиките за текст- препратка
✓ Няма много други линкове на дадената страница
✓ Разнообразни места (диверсификация на линковете) – форуми, директории, медийни сайтове и др. видове. Виж всички видове линкове тук.
✓ Се правят равномерно – по малко , всеки ден.
Х Са публикувани „където дойде“, без логика
Х Идват от съмнителни сайтове, без авторитет
Х Идват от „мъртви“ страници, които никой не чете.
Х Са поставени като „голи“ линкове, без текст- препратка.
Х В страници с хиляди други линкове (спам страници)
Х В едни и същи сайтове. 100 в 100 сайта > 100 в 1 сайт
Х Се правят на куп по много линкове, а после с месеци никакви.
Обобщено: публикувайте линкове и/или искайте линк от автора на даден сайт, ако конкретна страница е смислово свързана с Вашата страница, която искате да линкнете. Важно е да запомните! По- добре малко линкове, на правилните места, от колкото много линкове в грешно подбрани сайтове, без никаква смислова връзка и висок спам рейт.
Aко спазвате тези добри практики и избягвате лошите – Вашият уеб сайт ще се класира добре.
Вътрешните линкове са навигацията в даден уеб сайт, а външните линкове са препратки към други сайтове.
Това лесно може да проверите в своя Google Search Console акаунт. Ето препратка от Google документацията за целите.
Започнете със стратегия за линк билдинг. Планирайте добре местата, от които бихте желали да имате линк и изградете ясен път и стъпки как да получите линк от тези места. Всеки уеб сайт има своята специфика и линк се изгражда (или дава от автора) по различен начин. За консултации и стратегии може да разчитате на нас.
Ето някои от най- популярните:
ahrefs.com
moz.com
semrush.com
neilpatel.com/ubbersuggest
keyword planner на Google ads
Google Search Console на Google
Moже да ги „рисърчнете“ в G.
В главната страница на тема линкове, може да разберете повече по темата.
Не случайно се казваме „Linkbox.BG“ 🙂 Ние знаем , че линковете са водещ фактор в SEO и класирането в G, за това и сме специалисти в областта. Знаем всички български сайтове за безплатни линкове, както и се ползваме от преференциални цени и партньорства с редица медии и уеб сайтове.
Цени и информация за нашата услуга „Линк Билдинг“ от тук.
LinkBox.BG © 2023 – Дигитална агенция, грижеща се за Вашето онлайн присъствие чрез пълен спектър от дигитални услуги.
Пон. – Пет. 9:00 – 17:00ч.
Пишете ни по всяко време ✉