Външни линкове. Водещ SEO фактор за 2021.

Външни линкове ( ориг. – external links) наричаме връзки, които водят от един уеб сайт към друг. Каква е ролята им в SEO, видове външни връзки и още доста полезна информация, ще намерите тук. Приятно четене !

Какво е външен линк (връзка) ?

външни-линкове-картинка-02

Външните линкове са хиперлинкове, които сочат (таргетират) към външен домейн. Най- просто казано – ако друг уеб сайт има препратка към Вашия – това е външен линк и може да помогне доста в SEO.

HTML код за създаване на външен линк:

<a href=”http://www.example.com”>Example Anchor Text</a>

Факти, касаещи външните връзки

Нека разгледаме някои факти относно външните връзки, за да може по- добре да придобиете представа за тяхната роля в SEO света през 2021. А ето и фактите …

☞ Външните линкове остават най- важния SEO фактор през 2021.

Знаете ли, че Google приема външните връзки като своеобразен вот на доверие? Щом много уеб сайтове говорят за даден уеб сайт- значи той е популярен. Заслужава си да бъде показан. Най- общо казано – за това и външните линкове дълги години са основен SEO фактор. Според редица големи компании, външните линкове остават водещ SEO фактор и през 2021. 

☞ Външните линкове са по- значим SEO фактор от вътрешните линкове.

Защо външните линкове са по- важен фактор от вътрешните линкове ? Отговорът е доста логичен. Много е лесно да създадем линк в нашия собствен сайт. Но друг уеб сайт и в частност – неговия създател (автор) да ни даде линк – това вече е по- сложно. Външните сайтове с препратки към нашия, верифицират информацията.

☞ Dofollow линковете са по- силни от nofollow линковете.

За да осмислим този факт, нека първо поясним какво значат тези понятия.

какво-са-dofollow-и nofollow-външни-линкове

Най- общо казано, това е HTML код, който оказва дали през даден линк да минат ботовете на Google и други обхождащи технологии. Ако сложим в HTML “dofollow” – задаваме команда на ботовете да последват този линк. В “nofollow” пък казваме да не го следват. И двата вида линкове могат да бъдат кликнати и в крайна сметка хората стигат до едно и също място, но ботовете на търсещите машини – не. Именно за това Dofollow линковете имат SEO ефект, докато Nofollow линковете не.

☞ Външните линкове могат да навредят на Вашето SEO.

Kaк така? Нали бяха най- силния SEO фактор? Ами много просто. Външните линкове, направени правилно – помагат. Ако ги слагате безразборно в най- различни сайтове и “спамите”, те в същност вредят. Google е с доста развит алгоритъм през 2021 и може да хване “преоптимизирани” сайтове. Как да правим полезни външни линкове и добри SEO практики … по- долу.

Добри SEO линк практики

Базирайки се на мащабно проучване относно класиране на уеб сайтове в челни позиции на Google, линковете са най- значимия ranking фактор от доста години насам. От всички видове оптимизации – външните линкове са най- трудно манипулируемия фактор – за това и Google ги цени. Нека разграничим добрите линкове от вредните.

Линковете имат тежест когато:

✓ Са публикувани в релевантни сайтове и страници

✓ Идват от авторитетни сайтове

✓ Идват от популярни страници

✓ Няма много други линкове на дадената страница

✓ Разнообразни места (диверсификация на линковете) – форуми, директории, медийни сайтове и др. видове. Виж всички видове линкове тук.

✓ Се правят равномерно – по малко , всеки ден.

Линковете вредят когато:

Х Са публикувани “където дойде”, без логика

Х Идват от съмнителни сайтове, без авторитет

Х Идват от “мъртви” страници, които никой не чете.

Х Са поставени като “голи” линкове, без текст- препратка.

Х В страници с хиляди други линкове (спам страници)

Х В едни и същи сайтове. 100  в 100 сайта > 100  в 1 сайт

Х Се правят на куп по много линкове, а после с месеци никакви.

Обобщено: публикувайте линкове и/или искайте линк от автора на даден сайт, ако конкретна страница е смислово свързана с Вашата страница, която искате да линкнете. Важно е да запомните! По- добре малко линкове, на правилните места, от колкото много линкове в грешно подбрани сайтове, без никаква смислова връзка и висок спам рейт.

Aко спазвате тези добри практики и избягвате лошите – Вашият уеб сайт ще се класира добре.

ЧЗВ за външни линкове

Вътрешните линкове са навигацията в даден уеб сайт, а външните линкове са препратки към други сайтове.

Това лесно може да проверите в своя Google Search Console акаунт. Ето препратка от Google документацията за целите.

Започнете със стратегия за линк билдинг. Планирайте добре местата, от които бихте желали да имате линк и изградете ясен път и стъпки как да получите линк от тези места. Всеки уеб сайт има своята специфика и линк се изгражда (или дава от автора) по различен начин. За консултации и стратегии може да разчитате на нас.

Ето някои от най- популярните:

ahrefs.com
moz.com
semrush.com
neilpatel.com/ubbersuggest
keyword planner на Google ads
Google Search Console на Google

Moже да ги “рисърчнете” в G.

Не случайно се казваме “Linkbox.BG” 🙂 Ние знаем , че линковете са водещ фактор в SEO и класирането в G, за това и сме специалисти в областта. Знаем всички български сайтове за безплатни линкове, както и се ползваме от преференциални цени и партньорства с редица медии и уеб сайтове.

Цени и информация за нашата услуга “Линк Билдинг” от тук.